Plzeňská formace Avidity for… naklusala po třech letech od vydání alba „Na svůj osud se nadřeš“ do studia Accent Plzeň, aby nahrála svou druhou desku. Pod dohledem Pavla Černegyho tak vznikla deska „Restart“, kde si odbývá premiéru nový zpěvák kapely, Lukáš „Joy“Justich.

Přiznám se, že jsem dosud o Avidity for… neslyšel, a tak jsem nevěděl, co mě čeká. Jako žánr má kapela uveden symfonický metal, což mě zarazilo, protože to není můj šálek, ale člověk neustále poznává nové věci, a v muzice tím tuplem. No nic, CD v přehrávači, prst zatlačil na tlačítko play a je tu intro v podobě poplašného hlášení. Hmmm, temný rozjezd, vokál připomínající growl, hutné kytary doplněné zlověstnou sirénou v dáli. Takový je otvírák „Hirošima“ a má to koule! Chytlavý refrén si broukám dokola a chuť poznat další skladby roste. Zakomponovat název kapely do skladby není častý jev, ovšem Avidity for… si s tímto poradili víc než dobře, což poznáte v písni „Restart“. Zde vystupuje do popředí i symfonická vložka, ale prim má kytara Matěje Fialy. Úvod písně „Jak chceš“ mě osobně poněkud zmátl, poněvadž mi dunivé bicí připomněly atmosféru raných Moonspell… V tu chvíli jsem si všiml jedné zásadní věci, a to rozmanitosti alba. Ještě před poslechem jsem měl obavu, že se na mě vyvalí nahrávka, které budou dominovat klávesové orchestrace. Ve finále se vlastně jedná o ryzí metal, kde jsou orchestrace jako nenucený doplněk. Půlka desky za mnou a poslech se rovná příjemně strávené chvilce. Další kvarteto písní startuje zajímavá věc „Přání“, která jen potvrzuje má předchozí slova. Silnou položkou v rejstříku Avidity for… je bezesporu hlas Lukáše „Joy“ Justicha. Sebevědomý výkon, kde není prostor pro chyby, v refrénech posilněný o hlasy basáka Pavla Vaňka a kytaristy Matějě „Sumce“ Fialy. Plusem jsou určitě i české texty, takže to s kapelou můžete pořádně rozjet, třeba hromovým hej hou, jež zazní v zavíráku desky zvaném „Banshee“.

Řízný metalový základ a hlas zpěváka Lukáše „Joy“ Justicha dělají z „Restart“ desku, jež zaujme a vtáhne posluchače do svých příběhů. Tento poctivý produkt si zaslouží vaši pozornost, takže pokud hledáte něco nového, je „Restart“ vhodná volba.

Avidity for... - Restart

8.1

7.5/10