Za každým albem stojí mraky práce a nejinak tomu bylo i u loňské novinky crossover/metal/core (vyberte si) kapely Bikkinyshop a jejich alba nazvaného „Posh“. Pod přesmyčkou slova shop se nachází jedenáct písní zabývajících se falešným luxusem, falší, pozlátkem…

… a živou energií nabitou muzikou, která se narodila v bratislavském studiu Negative Tunes pod dohledem Jara Lukáča, grafiku měl na starost frontman Kurtizán z 25. Avenue Dan Kurz. Na „Posh“ nechybí ani hosté, třeba Jozef Czenda Urbánek nebo diva Ester Pavlů, se kterou se mohli fanoušci seznámit na předchozí desce „King’s Court“. Hlavní role však mají čtyři muzikanti, kteří tvoří Bikkinyshop. Definovat hudební styl kapely je oříšek, jelikož se v jejich tvorbě mísí silné kytarové riffy, velké množství samplů a zastoupeny jsou také smyčce nebo dokonce saxofon („Nineties“). Vokál frontmana Tomáše Čeřovského je v naprostém pořádku, ať se jedná o hardcorový řev nebo čistý zpěv. Může se to zdát jako nestravitelné menu, ale věřte, že to chutná. Osobně mám mix elektroniky s tvrdými kytarami velice rád a když se poprvé v „Left Behind The Wall“ objevily v popředí i smyčce, šlo volume skoro až brutálně doprava. Štěstí, že se jedná o klidnější píseň, jinak by si sousedi užívali se mnou, ovšem asi nedobrovolně. Na konci písně pohladí svým hlasem výše zmíněná diva Ester Pavlů. V podobném duchu, jen teda bez Pavlů, jde deska dál, až udeří zvláštní úvod „Nineties“. Měl jsem pocit, že mi vrací sousedi úder nějakou estrádní znělkou. Po pár vteřinách se svět vrátil do normálu, protože se spustil velice slušný nášup. Když se deska dostane do své druhé poloviny, začínají se některé smyčce až opakovat a třeba u skladby „Father“ odsunují kytary do pozadí. Celkem škoda, protože by „Father“ více syrovosti a přímočarosti neuškodilo. V následující „Getaway“ naopak vyhrávájí kytary a hned je to poznat. Do toho brilantní Čeřovského hlas, nějaká ta elektronika a černý kůň desky je na světě. Zavírák „Fake“ zakončuje skoro hodinovou jízdu velice sympaticky i když i tady bych oželel smyčce.

Bikkinyshop chtěli nahrát takovou desku, aby si posluchač po chvilce řekl: Jo, to jsou Bikkinyshop! A ono se to vlastně povedlo. Stovky hodin práce rozhodně nepřišly vniveč a na desce „Posh“ je k nalezení velmi ambiciózní materiál. U některých skladeb bych uvítal syrovější pojetí, ale to je jen má domněnka. Živě to může znít skvěle, takže pokud uvidíte plakát oznamující vystoupení kapely Bikinnyshop, rozhodně jděte.

0.00
7.7

7.0/10