Bloody Hammers se nevyznačují hudebním stylem, jemuž bych holdovala plnými doušky, z „Lovely Sort Of Death“ však čpí nefalšovaná dávka husté okultní atmosféry uvrhávající posluchače do hlubin černých snových světů a chladivých štiplavých mlh. Už jenom samotný obal jest syrovým ztvárněním čarodějnického rituálu uctívajícího ďábelskou entitu, plíží se z něj naturálnost upozorňující na tajuplnou atmosféru, která vaši duši rozseká na kousky, i když se nejedná o kovovou řežbu. Tito američané jsou totiž představiteli hned několika odnoží rocku, na tomto počinu splétají starý gothic rock s psychedeličnem stříklým silným vlivem paganismu. V některých pasážích podléhají své hutné atmosféře a chytají se otěží dunivého doom metalu.

Jejich vznik se datuje v roce 2012, což je poměrně nedávno, ale na zemském povrchu jsou již čtyři desky a daleko více oficiálních videoklipů. Předchůdce „Under Satan’s Sun“ se sice pyšní názvem zapáchajícím temnotou, jeho obsah je však mnohem svěžejší. Fošna je plná energie, i když pořád sází na ponurost, ale spíše v oblasti textové. Muzika samotná šahá na paty svižnému hard rocku s výraznými refrény, na rozdíl od posledního díla, které se naplno uklání ke gothickému a melancholickému podnebí, což jde vidět i na visáži kapely, kterou v současnosti tvoří již jen dva členové. Anders Manga poskytující vokály, obsluhující všechny strunové nástroje a jeho družka Devallia ukazující své umění na klávesách.

_tjk330233

„Lovely Sort of Death“ je deska, jež jemně, nenuceně, nenápadně, zato však pořádně, proniká pod kůži a její rezonující melodie a vokály se zažírají do všech buněk těla. Její atmosféra je zcela jistě mysteriózní a pomalu na posluchače nabaluje další a další vrstvy zatuchlých gothických nálad balancujících na hranách hypnotična především díky klávesovým synthům a brnícím basovým linkám. Tančíte na vlnách nekonečna, smrt vás hladí po vlasech, ale vám to vůbec nevadí, protože je to příjemné a poslouchá se to takřka samo. I přes celý mystický nádech je hudba protnuta jemnými a zpěvnými vokály, které s pomocí stejně melodických kytar tvoří až skoro hitové písničky.

Začátek alba vámi kouzelně pohupuje a uspává vás svojí morbidní ukolébavkou, až když jste dostatečně zachyceni v pavučině, přidává se na obrátkách, tempo je zrychlováno, do žil je vám pumpována energie a zpěvnost písniček se zvyšuje. Později se zdá, že se kapela nepatrně ztrácí v bludném kruhu, jenž si sama vytvořila, ale stále si drží svoje osobité kouzlo, které se vám zarývá do těla a nechce povolit. Žádný milovník tajemných tónů, procházek po hřbitově za úplňkem prolité noci, zároveň obdivovatel zajímavých hudebních směrů, oldschoolu a zasněného okultna by si neměl „Lovely Sort of Death“ nechat ujít.

0007466859_10

01. Bloodletting On The Kiss
02. Lights Come Alive