Povídá se, že když Ďábel zestárne, začne věřit v Boha. To však vykládejte Glenu Bentonovi a jeho kumpánům z death metalové smečky Deicide, jenž za pár dní vyrukuje s novou deskou nazvanou „Overtures of Blasphemy“.

Dlouhých pět let čekali fanoušci kultovních smrtonošů z Floridy na zprávy o nové desce, až na konci června vydala kapela zprávu o chystaném počinu. Víc než obsah zprávy mě však zaujal masakrální art vytvořený polským výtvarníkem Zbigniewem Bielakem. Fantastickou kresbu si budete moct prohlídnout už 14. září, kdy vydavatelství Century Media uvolní „Overtures of Blasphemy“ do prodeje. A s koupí neváhejte! Sám Benton si trochu zafilozofoval, když vyjádřil domněnku, že s přibývajícími léty vyměkne, ale opak je pravdou. Hned úvodní flákota „One With Satan“ přiková posluchače k bednám a nepustí. Brutální atmosféra, brutální muzika a do toho Benton dštící slova jedovatá až běda. „One With Satan“ určitě nebude chybět v koncertním repertoáru a naživo ještě víc vynikne její kouZlo. Zajímavostí je, že píseň vzešla z rukou samotného Bentona, jenž přispěl na album ještě dvěma počiny. Deicide se chtěli ve studiu zaměřit na kvalitu písní, ze kterých měl vzniknou silný celek, vyzdvihující sílu death metalu. Když si poslechnete takovou „Seal The Tomb Below“, musíte uznat, že se pánům vydařilo. Prsty v tom má i producent Jason Suecoff, který dolaďoval poslední detaily jednotlivých písní. Další majstrštyk se ukrývá v písni „All That is Evil“. Poměrně jednodušší a zlověstná rytmika, jenž ale důrazně podtrhává název písně. „All That is Evil“ by mohla i charakterizovat myšlení Bentona, který v textech neútočí jenom na křesťanství, ale bere si na paškál veškerá náboženství, ale čekal snad někdo něco jiného? Starého psa novým kouskům zkrátka nenaučíš. Co se však Deicide naučili dokonale je schopnost nahrát takové desky, které do poslední vteřiny nenudí a to i v případě „Overtures of Blasphemy“. Ta je postavena na pevných death metalových základech okořeněná perfektním zvukem. Pokud poslech ve vás vyvolá pocit koňského spřežení, kde místo vozky je bubeník, který žene vpřed tři maniaky s kytarama, tak jsme asi naladěni na stejné vlně. A nelekejte se při závěrečné „Destined to Blasphemy“, Deicide se určitě nesplašili, jen v plné rychlosti doběhli do cíle.

Můj pohled je zcela jasný, Deicide se vrátili v plné síle a na „Overtures of Blasphemy“ vydali ze sebe to nejlepší, co mohli. Hned na první poslech se jedná o zajímavý materiál, ke kterému se stojí za to opakovaně vracet.

R.I.P. Ralph Santolla

Deicide - Overtures of Blasphemy

8.2