Jihočeská kapela Desire for Sorrow je aktivní od roku 2009. V diskografii má tahle pětice jedno demo, full CD „At Down of Abysmal Ruination“ a loňské EP „The Rotten Brood“, jež vyšlo na split albu s havířovskými Awrizis. Letos v květnu byla albová vitrína rozšířena o počin „Visions“ (vydáno u Metalgate records), o kterém budou následující řádky.

„Visions“ nabízí koncept o lidském triumfu nad smrtí a s ním spojenými následky. Už samotný obal z dílny grafického studia All4band napovídá, že cyberpunkový prostor je pro hudbu Desire for Sorrow jako stvořený. Po stupňujícím se intru se jako blesk z čistého nebe rozjede píseň „Resurrection“ a temná výprava začíná. Stačí necelé dvě minuty, aby se posluchačova ústa otevřela dokořán a hlava začala pobírat, co se to vlastně line z reprobeden. Nadupané bicí si rozehrály souboj s kytarama, do kterého se připlétají mohutné symfonické party. Syrovost této pompéznosti obstarává skřehotavý / hrubý vokál a tímto jsou atributy pro melodický sympho black v kompletním složení.  Další velice příjemné zjištění pro mne bylo, že oběma zpěvákům jde i rozumět, což není nikdy na škodu. Na škodu není ani změna temp – i s tímto si Desire for Sorrow na „Visions“ pěkně vyhráli, schválně si dejte takovou „Edge of Abyss“. „Edge of Abyss“ je v tracklistu na šesté pozici, což znamená, že jsme se ocitli už v druhé polovině alba. „Visions“ má správný spád, takže setřít pot z čela, tahle jízda ještě nekončí. Při počítání tracklistu jsem doufal, že píseň „Last Chapter“ bude něco temnějšího charakteru, a bingo. Z instrumentálky, vedené temnými smyčci, se vyklube velice živé těleso, což osobně můžu poslouchat znovu a znovu. Ostatně, celé album si velmi hlasitě říká o opakovaný poslech, protože každá skladba je unikum samo o sobě, mající svou tvář.

V brněnském studiu Sonidos bylo natočeno album, které má velký potenciál zaujmout i příznivce jiných metalových žánrů. „Visions“ je seběvědomé album a Desire for Sorrow na něj mohou být oprávněně pyšní. Cyberpunkový koncept, melodický sympho black, preciznost – DESIRE FOR SORROW!

Desire for Sorrow - Visions

8.4

8.0/10