Recenze: Exit Empire – Exit Empire

Jsou mladí, ambiciózní a jsou připraveni prorazit. Řeč je o hodonínské trojici Exit Empire, jež na začatku října vydala stenojmenný debut.

Na začátek nejprve z něco z historie Exit Empire. Kapela vznikla v loňském roce, když se spojily hudební vize bratří Růžičků (Timmy, kytara + doprovodný zpěv a Přemysl, bicí) s hlasem jejich nejlepšího kamaráda, Rafaela Eimuta. Nejprve se kluci podívali do světa, aby načerpali inspiraci? nebo energii na více než roční práci na debutovém albu. To natočili ve vlastním studiu i díky studiu zvukové produkce, jak prozradil kytarista Timmi. Zvukové technice věnovali evidentně dost času, protože album zní dostatečně tvrdě, moderně, s důrazy na veškeré detaily. Zařadit Exit Empire do nějaké škatulky je obtížné. Při hledání informací jsem našel u jejich jména termíny post hardcore, alternative metal a na bandcampu i tag emo. Všechny uvedené prvky jsou na „Exit Empire“ zastoupeny, a ze všeho nejvíce emoce. Sama kapela přiznává ústy Rafaela Eimuta, že nejsou typickou metalovou kapelou. Už úvodní „Nobody Else“ zabodovala svou emoční hodnotou, tvrdou kytarou, elektronickým pozadím a vzpomínkami na jisté album „Hybrid Theory“… Možná přeháním, ale stejně jako LP, tak i Exit Empire na svém debutu nešetří emocemi, které umí s posluchačem zacloumat bez rozdílu jeho rozpoložení. I když je na albu „jen“ 8 skladeb, každá zanechá v uších stopu. Nejsilněji na mě zapůsobila „Backdrop Packer“ pro svou chill out atmosféru a taky svým závěrem, na který navazuje vypalovačka „Shut Up“. Tenhle song doporučuji poslouchat pořádně ohulený. Ve skladbě „Please Us All“ máte možnost slyšet psychedelickou rock/popovou zpěvačku Seanu, jediného hosta na albu. Záverečná „Forging My Own Crown“ dělá důstojnou tečku za debutem hodonínské trojice, jež určitě neřekla poslední slovo.

Přiznám se, že jsem měl z pojmů alternativní metal a post hardcore obavy, jelikož tyto žánry nevyhledávám. Ale jak praví staré pořekadlo – nesuď knihu podle obalu. Emoční exploze za doprovodu tvrdých kytar, oděná v moderním zvukovém kabátku, to jsou Exit Empire!

Exit Empire - Exit Empire

Exit Empire - Exit Empire
8.6