Jelikož pocházím z Uherského Hradiště, stejně jako Made by Zero, a lokální scénu jsem dlouhé roky sledovala velmi podrobně, mému zájmu tato kapelka samozřejmě neunikla. Vlastně vždycky pro mě byla takovým zlatým hřebem v záplavě metalcorových kapel, které kopírovaly jedna druhou nebo se nešikovně snažily o inovaci. Made by Zero si však jeli to svoje, bez ohledu na to, co říkali ostatní, a musím přiznat, že to fungovalo. Hlavně na živých vystoupeních, kde byli schopni rozpoutat peklo. Nikdy vlastně neupustili od melodického, razatního metalcoru, který na koncertech dokáže lidem, stojícím pod pódiem, pořádně rozproudit krev v žilách svou sympatičností a úderností.

Nyní přicházejí s prvním debutovým albem, na které si fanoušci museli počkat dlouho. Jeho předzvěstí byly dva úplně první videoklipy, které jaksi naznačovaly, že Made by Zero vystupují ze své komfortní zóny, odvážně se vrhají na pole české metalové scény s novými zbraněmi v rukou a pomalu se odkrývají ze zátmí, čekajíce, co jim okolní hudební svět nabídne.

„Between the Beginnings and Machines“ si rozhodně s ničím nebere servítky. Bez jakýchkoliv inter či orchestrálních předělů, které jsou v módě, na vás vyplivne surový, ale melodický metalcore. Album od začátku do konce šlape, jede jako pořádně namazaný stroj a nemá tendence zpomalovat a zabývat se zbytečnými vyhrávkami či zkrášlovačkami. Hřmotná kovová formace se žene kupředu a posluchačovy uši olahodí energickými a zvučnými refrény, jež jsou do nahrávek dobře napasované a plní svou funkci tak, jak mají. Nejenom, že dodávají celé desce ještě větší melodičnost, ale zároveň jsou zdrojem emocí. Zřejmé je i to, že vokalista se snaží pracovat se svým hlasem, kdy střídá různé druhy screamů, přibaluje čisté vokály a nějaký ten šepot. Vše je navíc podloženo celkem silnými texty, díky nimž se jenom neřeže do nástrojů, ale je cítit i odér hlubších pocitů.

Z celkového pohledu sice na této desce nenajdete nic převratného, nic, co by ve škatulce tohoto žánru ještě nezaznělo, ale Made by Zero prostě mají svou auru, která dokáže posluchače nadchnout a pobavit. Jejich klasické podání metalcoru mě baví, a ani si je už jinak nedokážu představit. Ke hvězdám asi úplně nemíří, ale přesto jim přeji více fanoušků a další dlouhotrvající album, se kterým se snad dostanou k novým příznivcům.

Made by Zero - Between the beginnings and machines

0.00
7.2