Pakliže se říká, že v Brně je nuda, tak se to samé nedá říct při poslechu nové desky brněnské kapely Phylactery. Ostatně to samé se nedá ani říct o členech kapely, které jsem měl možnost potkat loni na akci Necro metal pilgrims vol2 kde kapela vystupovala. Elevator party.

Death metal, kterým se kapela Phylactery prezentuje, je spíše z nové generace, ačkoliv starou školu lze v jejich tvorbě rovněž zaslechnout. A tak kromě klasických riffů obsahuje jejich první plnohodnotný počin i trochu těch inovací.

Deska nese název Aeber a ačkoliv je na ní celkem 11 věci. Je vcelku krátká, a to především díky krátké stopáži skladeb, která je v průměru něco málo přes 3 minuty. A to je dle mého názoru přesně tolik, kolik by skladba v podobném stylu měla mít Názor se samozřejmě může různit, ale já osobně preferuji krátkou stopáž a to především, proto, že lze takto lépe pochopit celý koncept desky. V dlouhých skladbách death metalových kapel se tak člověk lehce ztratí a s ním i samotná energie skladby.

Vraťme se však k desce. Cover alba pochází z pera Pedra „Lordigan“ Seny a vykresluje celkem zdařile klasický výjev pekla či apokalyptické scény.

Deska začíná docela ostře skladbou Descent Into Madness a kupodivu jako první kousek na desce nijak nevyniká zajímavou pasáži či nápadem. Druhý kousek je přeci jenom o něco lepší, ale teprve na třetím jsem začal jemně poklepávat nohou …of August mě konečně vykopl z letargie a uvedl k jádru pudla. Zbystřil jsem především i díky drobné podobnosti s Cannibal Corpse a taktéž i zaznamenáním druhého hlasu. Ano, to se mi líbí. Střídání hlasových poloh a sem tak nějaká ta sekačka. Poslech dalších skladeb však nepřináší nic nového. Bezesporu se jedná o kvalitní death metal, nicméně ničím nepřesahující. Příjemně odsýpající tempo je jistotou, která díky krátké stopáži nenudí a lze tak lehčeji rozeznat nuance, které jednotlivé skladby odlišuji. Postrádám však nějaký silnější kousek, který by podobně jako trojka vyzdvihl tohle album výše. Forest Eternal ponurým začátkem tento zvrat nenabídne, nicméně zaznamenávám, že i pomalé tempo a melodická linka kapele jakžtakž sedí. 3 minutový standart je v tomto případě špatně a pro mě celkem nepochopitelně je skladba podivně ukončena. Asylum a Under The Red Sun se objevili již na Demu kapely a musím přiznat, že druhou zmiňovanou jsem si celkem oblíbil a tak nějak s očekáváním jsem si myslel, že bude podobně tvořeno i celé nové album. Drobně jsem se mýlil, ale jenom drobně.

První album brněnských Phylactery nabízí na jednu stranu klasiku zahranou přinejmenším skvěle, avšak až na drobné výstřelky se pánové nepouštějí do žádných experimentů, což působí poněkud usedle. Určitá rozhádanost v koncepci celého alba se dá i pochopit vzhledem k věku zúčastněných, nicméně, vzhledem k tomu, že kvalitou zpracování se poslední dobou honosí čím dál více kapel, budou mít co dělat, aby zaujali publikum.

Recorded :Studio: Sonidos – Mix & Master: Zdeněk Ondráček

Graphics: Pedro „Lordigan“ Sena

Label: Support Underground