Dnes vychází pod hlavičkou Inverse Record melodický heavy metal v podání kapely z finského Äänekoski Scars of Solitude. Melodický kvintet je hodně mladá kapela, která se pohybuje na finské scéně teprve dva roky a zatím sbírá zkušenosti. S prvním dlouhohrajícím albem tedy přichází klasická otázka. Bude z téhle kapely jednoho dne jedna z vlajkových lodí vydavatelství, zanikne anebo se transformuje do něčeho jiného?

Začátky. Málokterá slavná kapela debutovala s vybroušeným a skvělým albem (až na čestné výjimky). Většinou jsou začátky trochu úporné a je na nich znát, že se hudebníci hledají ve spleti vlivů. Scars of Solitude mě v tomto ohledu dojali, protože mám v počítači připravený článek o Sentenced a jak tak sbírám materiály a poslouchám stará alba, nemůžu prostě ten vliv jen tak pominout. Dokonce mi přijde v některých pasážích, že mi Mikko Ruuska, vokalista kapely splývá s charismatickým hlasem Villeho Laihialy, ale v mladším a méně zkušeném podání. Ostatně Mikko má talent, jen musí ještě trochu zapracovat na jeho jistotě a na technice. A i když je poslech všech vlivů v albu sentimentálně příjemná záležitost, až si Scars of Solitude najdou vlastní, unikátní styl, možná nás čeká hodně velké překvapení.

Scars jsou nejlepší v syrovějších pasážích, v klidnějších a nepříliš technických polohách. „Deformation“ není špatně koncipované album, ale něco mu přeci jen schází. Možná je to právě zkušenost a vlastní, nezaměnitelný styl. Posluchač se po pár písních trochu ztratí a přestane sledovat hudbu, což není ta nejlepší vizitka. Přesto. V albu něco je. Zatím tušené, rodící se a nezřetelné, ale mám pocit, že až Scars of Solitude vydají další album, bude to dobré. Nechávám kapele čas hájení a budu ji sledovat.

images: ©Juha Kunelius

Scars of Solitude - Deformation

5.8