Recenze: Schammasch – The Maldoror Chants: Hermaphrodite

Švýcarské Schammasch mám velmi v oblibě především pro to, že na okultní black metal, potažmo okultno a spirituálno celkově, nahlížejí z jiného úhlu pohledu, než ostatní kapely, možná bude lepší říci, že z mnohem širšího spektra, a to ojedinělým způsobem a zajímavou muzikou, kterou si kapela postupně přetransformovala v něco zcela originálního, především pak s recenzovaným materiálem „The Maldoror Chants: Hermaphrodite“, což se v dnešní době cení. Svůj postoj ke Schammasch a hlavně posun na recenzovaném EP nejlépe vystihnu, když připomenu úryvek z recenze na „Triangle“, kterou jsem napsal pro Marastmusic.

Schammasch svojí muziku tvoří svojsky a nebojí se překročit stín blackmetalové muziky, jen se s experimenty tentokrát drží zpět a sází spíše na atmosféričtější podobu temného metalu. Švýcaři tak jsou určeni pro posluchače, kteří mají rádi hudbu přesahující žánry a neopakování zaběhlých postupů; maximálně občas zaslechnete nějaký ten vliv Dark Fortress nebo Triptykon, ale na „Triangle“ se už jedná jen o vzdálené ozvěny. Až na v přehnané délce zbytečně rozložené nápady se jedná o troj-album přinášející něco, co z paměti posluchačů ale nevymizí jen tak v mžiku, a i když toto dílo patří mezi to lepší a originálnější, co BM žánr vyvrhl, nejedná se ani o nic, co by dnešní přehlcenou scénu zásadněji ovlivnilo. Vstup do další dimenze však „Triangle“ možná kapele otevře.”

Na kapele se mi vždy rovněž líbilo, jak si pohrává se symbolikou. Poslední deska „Triangle“ vyšla jako trojice alb, tedy tři stěny trojúhelníku a minulý rok skupina vydala pouhé půlhodinové EP  „The Maldoror Chants: Hermaphrodite“, na němž se Schammasch inspirovali poetickým románem Les Chants de Maldoror. Zatím co na „Triangle“ se podepsala rozervanost díky  třem částem a přílišná natahovanost materiálu, „The Maldoror Chants: Hermaphrodite“ jakoby uchopilo výraz trojúhelníku a učinilo ze tří stěn jednu jedinou, vše pohlcující a stmelující.

Schammasch staví především na black metalu, to víme, na „The Maldoror Chants: Hermaphrodite“ je však pouze odrazem dob minulých, neboť EP se více pootevřelo ambientní a doomové auře. Líbí se mi, jak je EP ze začátku tiché, po pár skladbách ale nabírá na intenzitě, aby následovalo spirituální vyvrcholení. „Prologue“ vás  ambientně uvede do rituálu, který pokračuje s „The Weighty Burden of an Eternal Secret“, „Along the Road That Leads to Bedlam“ a „These Tresses Are Sacred“ přičemž každá následující skladba je intenzivnější a metalovější, než ta před ní. Průvodce naukou o duchovnu C.S.R ani nemusí zpívat, aby vás zhypnotizoval a dostal se do vaší hlavy. Stačí mu promlouvat mluveným slovem a vy nebudete popadat dech, protože jeho hlas je sám o sobě velice silný, plný magie a hloubky. 

S písní „May His Illusion Last Until Dawn’s Awakening“ se však kolekce písní zlomí, najednou houstne tíživější a čím dál více omamná atmosféra a hudba ještě více nabírá na intenzitě, přičemž ní samotnou proudí neuvěřitelná živá síla. C.S.R je naléhavější a naléhavější, jeho sdělení má vážnost a hloubku, která nadále roste, no a vás zasáhne tíha hypnotického doomu, který zní valivě, tvrdě a pomocí monotónní melodiky vás uhrane, spolu s čistými hlubokými hrdelními projevy. Schammasch přetočí list a s „Chimerical Hope“ se přes vás prožene black metalová smršť, jenže je to black metalové čarování od Schammasch, tudíž ona magická atmosféra neustupuje, pocit, že se zde děje něco více také ne, frontman si drží svou naléhavost se specifickým výrazem extrémního vokálu a kytaristé tvoří poměrně hutnou hradbu riffů. Poslední skladba „Do Not Open Your Eyes“ vše navrací do spíše ambientního pojetí, tuto píseň bych označil vyloženě za ambient metal. Dominují zde čisté zpěvy a majestátní nádech. Pocit, že se vaše duše navrací do tělesné schránky, ale pozor, tento výlet budete chtít absolvovat znovu a znovu.  

Schammasch na „The Maldoror Chants: Hermaphrodite“ uchopili tři stěny trojúhelníku, aby z nich vytvořili jednu jedinou, ale o to silnější. Rozervanost se stala uceleností a black metal už je zde pouze jednou z přísad doplňující především ambinetní a doomové rituály, kterým budete věřit. Protože ta atmosféra je místy až omamná a vy se v ní budete chtít utopit. Přitom se nejedná o nijak složitý materiál, ale v minimalismu může být síla, v tomto případě veliká. Jestli Schammasch už dříve platili za jméno, které mělo potenciál na to vybočit z davu, tak s „The Maldoror Chants: Hermaphrodite“  se to povedlo.

Tracklist:

1. Prologue

2. The Weighty Burden of an Eternal Secret

3. Along the Road That Leads to Bedlam

4. These Tresses Are Sacred

5. May His Illusion Last Until Dawn’s Awakening

6. Chimerical Hope

7 Do Not Open Your Eyes

Sestava:

C.S.R – vokály, kytara

B.A.W – bicí

M.A – kytara

A.T – basa

Žánr: occult ambient/doom/black metal

Země: Švýcarsko

Label: Prosthetic Records

Datum vydání: 09.06.2017

Délka: 30:26

Stránky kapely

 

Recenze: Schammasch - The Maldoror Chants: Hermaphrodite

0.00
Recenze: Schammasch - The Maldoror Chants: Hermaphrodite
9

Skladby

10.0 /10

Originalita

9.0 /10

Produkce

8.5 /10

Vokály

10.0 /10

Instrumentální složka

7.5 /10

Klady

  • Atmosféra
  • Osobitá tvář
  • Vývoj od ambientu, přes doom k black metalu
  • Textová náplň

Podobné články

Recenze: Schammasch – The Maldoror Chants: Hermaphrodite

About The Author
- Black, post, doom (sludge/stoner), ambient, noise, drone, post-rock, shoeagez (Harakiri for the Sky, Anomalie, Downafall of Gaia, Sedna, Belphegor, Horna, Blaze of Perdition, Hetroertzen, Sarkrista, Inferno, Alcest, Les Discrets, Lost in Kiev, Last Leaf Down, God is an Astronaut, Infestus, Marduk, Ad Hominem, Rotting Christ, Kroda, Baptism, Khors, Nokturnal Mortum a mnoho dalšího. Redaktor webů: Marastmusic.com, Metalirium.com, Bes Webzine.sk

Komentujte

avatar
  Odběr  
Upozornit na