Browsing: Recenze

Recenze z akcí a info o metalových undergroundových koncertech a akcích na obscuro.cz

NOCTURNAL DEPRESSION platí za řekněme kultovní skupinu v rámci žánru DSBM. Jejich pouť plná chmur započala v roce 2004 a od tohoto data těleso zplodilo sedm dlouhohrajících alb, což je poměrně hojné množství. Ne vždy byli tito strašáci přijati. Muzika občas zněla opravdu garážově, buď jste byli nadšenci onoho žánru a hltali jste to plnou měrou, nebo jste odvraceli své zraky k jiným kapelám. Mně se onen nekvalitní zvuk zamlouval vždy, způsoboval ještě děsivější představy v hlavě. Hlavní persóna Lord Lokhread nyní však dokazuje, že ani on nehodlá stagnovat se svým zvukem, a nahrál doposud nejvíce profesionální dílo, které vás…

Žal, smutek, utrpení a mráz, tato slova popisují muziku, již produkují ruští, těžko uchopitelní KAUAN. Kapela ještě nedávno pro mě byla velkou neznámou, ale s vydáním nové desky “Sorni Nai” jsem zaznamenal velké nadšení ze strany hudebních kritiků, posléze i posluchačů, člověk se pak zajímá, co že to vyvolalo takový rozruch, no ne? Není se čemu divit, skupina nahrála něco, co i v dnešní době můžeme nazvat originálním, svojským, revolučním ve svém žánru, přesto masami naštěstí nepovšimnutým. KAUAN je zvláštním tělesem, pochází z Ruska, ale nyní se vyskytuje na Ukrajině, jazyk, ve kterém jsou psány texty, je ovšem finský. KAUAN…

Přesuneme se nyní společně do roku 2002, kdy u labelu Supersonic Records vyšla pro kapelu významná deska “Symbol of Life” a pro britské gothic/doomaře nastala nová kapitola existence. “Symbol of Life” byl takový návrat Britů do staré formy, ovšem v novém kabátě. Po šílených experimentech s pop/elektronikou, kdy kapela na albech “One Second” a “Host” opustila svoje doom/gothic metalové romance, se vytasila s něčím zcela nečekaným a vlastně v rámci diskografie skupiny alternativním. “Symbol of Life” bylo alternativou, neboť si vzalo onu elektronickou složku z předešlých děl a spojilo ji s gotickou érou PARADISE LOST. Tento temný koktejl má za…

DARK SEAL mohu označit za svoji srdeční kapelu, alespoň co se české scény týče. Tato brněnská smečka, jež si našla zalíbení v keltské historii, totiž patřila mezi moje první tuzemské úlovky, tudíž od té doby keltské válečníky sleduji a především navštěvuji jejich koncerty, při kterých je vidím neustále růst do výšin. Nového alba jsem se upřímně docela bál, bál jsem se hlavně skladatelského selhání. Píšu to proto, že skladbu “Luna” DARK SEAL hráli živě už před vydáním “Pagan Throughs Vol. 2” a popravdě píseň mě spíše nudila, než aby zanechala nějaké pozitivní stopy. Na druhou stranu jsem si držel takovou…

Projekt POSTCARDS FROM ARKHAM jsem objevil čistě náhodou díky slušnému rozruchu, který způsobilo vydání nového alba “ÆØN5”. Album totiž zasypali hudební kritici i fanoušci vřelými slovy chvály, mě však nadchnul fakt, že v naší malé kotlině konečně někdo začal dělat pořádný post rock, když pominu HEIDEN, kteří ale s novinkou zrovna dvakrát nepotěšili. Proto jsem ani chvíli neváhal a ihned si pustil videoklip ke snové písni “Aeon echoes”, který jsem v zápětí zhlédl snad ještě desetkrát, než jsem si uvědomil, že jsem se v mystickém, snovém lese, v němž se dějství odehrává, dočista ztratil a nemohu najít cestu zpět… Nové…

BLOODY LAIR – kapela, jež se může honosit statusem “kultovní” ve svém prostředí, ale nikdy snažení skupiny nestačilo na proražení vpřed na pozice kolegů jako INFERNO, NAURRAKAR, SIVLA NIGRA a tak dále. Moje osoba se nestřetla s minulou tvorbou, než sáhla po možnosti recenzovat nový nosič “Behind the Gates of Terror”, jenž dle slov jiných měl být tím nejlepším, co skupina stvořila a měl ji katapultovat do vyššího patra prohnilého hradu plného zmučených duší, volajících po odplatě, opředeného špínou a pavučinami vzniklými z let uplynulých. Jestli se tak opravdu stalo, se dočtete níže, ale můžu prozradit , že jsem na…

Po deseti letech se po albové stránce probudila ze smrdutého bahna zapomění finská obluda jménem Tyranny! Duo Matti Mäkelä (kytary, vokál, samply) a Lauri Lindqvist (vokál, basa, klávesy) natočili druhou desku s názvem “Aeons in Tectonic Interment”, která otvírá brány říše temnoty, beznaděje a deprese víc než dokořán. Rád bych se vyhnul zbytečnému klišé, ale v rámci funeral doomu tohle duo nahrálo desku roku (promiňte Skepticism). Samotnou desku otvírají tajemné kroky a i snad skřípání dveří, které má navodit nervozitu z toho, co v následujících jednapadesáti minutách uslyšíme. Na  “Aeons in Tectonic Interment” je pět skladeb nabitých mrazivou atmosférou podpořenou…

Slovenské thrashcorové kapele Wastage vyšlo u Sliptrick Records debutové album ”Slave to the System”, jež bylo nahráno v bzeneckém studiu Shaark. Album otvírá “Away the Darkness” a hned na první poslech jde poznat, že Wastage nejsou žádní začátečníci. Poctivý thrash se skvělým vokálem Bohuše Michalka, kterému angličtina nedělá žádné problémy. Pilotní song “Slave to the System” začíná baskytarou Feryho Sarkoziho a jeho basa je slyšet nejen tady, ale prochází se celým albem a v pravou chvíli se připomene. Opět se jedná o rychlý song, který zastaví až poslední tóny. U třetího songu “Game” se vytrácí thrash a přichází na řadu…

“Materiál na EP má tak obrovskou sílu, že si vás okamžitě podmaní i přes fakt, že se jedná v podstatě o stokrát ohrané postupy a výrazivo, jež jste už jistě mnohokrát slyšeli. Ale všechno je tak zlé a temné, šílené a brutální, že se vykašlete na jakékoliv kritiky vůči kapele. Jedná se prostě o velmi poctivě odvedenou práci lidí, co žijí black metalem a je to sakra znát.“ SUFFERING bude pro mnohé z vás naprosto neznámým pojmem. Bodejď by ne, kapela vydává své vůbec první dílo, a to pouhé nenápadné EPčko. Možná, že když vám poodhalím, kdo za tímto názvem…

“NOTHGARD, v čele s Domem, udělali neuvěřitelný pokrok. Dle mého soudu za to může i jeho angažování ve slavnějších EQUILIBRIUM. Kapela zní najednou mnohem epičtěji, hymnyčtěji a více si pohrává s aranžemi a detaily. Práce s detaily může za větší propracovanost a zajímavost nahrávky.” Němečtí viking/melodic death metalisté NOTHGARD již zdaleka nejsou uzavřeni pouze v severské vikinské tématice. S příchodem “Age of Pandora” se textový obsah posouvá do jiného prostředí a to doprovází i mírná změna výrazu skladeb, nejspíše ještě k lepšímu, zdá se. NOTHGARD za dobu od vydání debutu “Warnholns of Midgard” opravdu hodně vyrostli, pamatuju si na koncert,…

1 29 30 31 32 33 36