Karlovarská brutal death drtička Cuttered Flesh je stálicí české extrémní hudební scény. Od svého vzniku v roce 2001 vydávají již páté album a v posledních letech byli poměrně aktivní. Jejich aktuální deska „Sharing Is Caring“ tentokrát nevychází u domácího vydavatelství, ale u dnes již dosti proslulého indického labelu Transcending Obscurity. Jejich předchozí tvorba by se dala popsat jako čistý brutal death metal, s novým albem se ale Cuttered Flesh posouvají trochu do jiného teritoria. Nejde o to, že by nějak „vyměkli“ nebo změnili žánr. Ale jejich nový počin je o tolik rafinovanější než dejme tomu jejich deska „Dying in Pieces“ (2013), že už zkrátka nejde říct, že by stylově patřily do jednoho soudku.

Základem jejich muziky jsou stále suffocationovské groovy, které k současnému death metalu patří jako šlehačka k dezertu. Ale místo toho, aby dávali průchod svým neandrtálským pudům, jako na dřívějších nahrávkách, se s těmito groovy prolínají elegantní riffy a silné sólové melodie. Občas tu uslyšíme i tapping nebo nějaký arpeggiovaný riff. „Sharing Is Caring“ má blíž modernímu death metalu „bez přívlastku“, jako je Hate Eternal či Abysmal Dawn, než k Dying Fetus nebo Gorgasm. Tvrdé, „hoblovací“ momenty v žádném případě nezmizely, ale hudební paleta je tu zkrátka o něco rozšířená.

V druhém song „Black Aurora“ se po ponurém, meandrujícím startu střídají chytlavé groovy a rychlé, blackoidní pasáže s blast beaty. Hlavní sólový riff velmi snadno uvízne v paměti, pěkně se tu doplňují ječivé blackové vokály s velmi hlubokým growlem. Tísnivá, ponurá atmosféra a black metalový tón je slyšet napříč albem. Třeba „The Mystery of the Black Hen“ má až trochu behemothovský refrén. Ten se skvěle doplňuje s hodně ostrou slokou songu. Jeden z nejlepších songů na albu „Where Only Old Flesh Stinks“ má podmanivé atmosférické intro, které předjímá velmi chytlavý refrén. Brutalita se tu střídá s elegancí. I v „hoblovacím“ songu jako „Amused by the Tenacity of a Dying Whore“ najdeme strhující pomalou pasáž, která působí přímo povznášivě.

Jak jste asi poznali na názvech písní, texty nejsou pro slabé žaludky. To je u brutal death metalu standard, ale artikulace zpěváka je dosti jasná a textům je, na rozdíl od „Baby Killer“ od Devourment, celkem rozumět. Album je tedy propracované i po textové stránce, každý song se věnuje nějak obzvlášť perverznímu vrahounovi. Performance jsou také na vysoké úrovni, stejně jako vokál Jirky Krše z chomutovských Pandemia, který s Cuttered Flesh nahrál své zatím první album. Albu skutečně nelze nic vytknout. Je to vymazlená death metalová deska se zapamatovatelnými songy, ke které se budete rádi vracet. Není nějak inovativní, ale zajímavě kombinuje různé styly a nálady a díky eklektičnosti zní neotřele. Cuttered Flesh na této desce překonali sami sebe a řekl bych, že taky více méně vše, co letos na česko-slovenské death metal scéně vzniklo.

8.0 Skvělé
  • Skladby 8
  • Originalita 8