V děčínských luzích a hájích se vynořila nová kapelka Origin of Infinity a na konci minulého roku zaútočila na svět se svým debutovým albem. Což o to, že se prozatím skládá jen ze dvou stálých členů, jejich cíle jsou, jak se zdá, vysoké. A hned v úvodu prozradím, že jejich meta dostat se do myslí fanoušků na české scéně, ale i na hudební prkna do zahraničí, by nemusela zůstat jen snem, protože zde opravdu cítím velký potenciál.

Album The Last Day On Earth“ vypráví příběh o post-apokalyptickém světě. Téma celkem ohrané a v metalové hudbě často zmiňované, mohl by si člověk říct. Kapela však pomocí kláves a různých synthů vytváří opravdu zajímavou, chladivou atmosféru, která však díky melodickým riffům zahřeje člověka na duši a jaksi se svou magičností zaryje pod kůži, kdy máte problém vyndat sluchátka z uší a procitnout do reality. Album plyne hezky lehce, tak jako splodiny otravují vzduch rozpadajícího se světa. Je zřejmé, že se jedná o jeden koncept, který deskou prostupuje, songy drží pěkně pohromadě, což může být i menším kámenem úrazu, protože u všech skladeb jde slyšet, že jsou ze stejného těsta, a občas postrádám jakousi větší propracovanost. Většina písniček je totiž i celkem krátká a chvílemi jsem čekala, co na mě ještě vyhoukne, ale časomíra se místo toho přetočila k další skladbě. Co ale rozhodně nechybí, je dynamičnost a nadupanost, která nikdy nepolevuje a nikde neskřípe, navíc je ve správný moment zjemněna vydařenými instrumentálními předěly, jež posluchače ještě více ponoří do zákoutí tohoto sci-fi příběhu.

I když jsou Origin of Infinity nováčky, nemůže se jim upřít hráčská i skladatelská zručnost, která v nich dřímá a pouze čeká na to, až se jí dá více péče, kdy se bude brousit a čím dál více třpytit jako drahý kámen. Celá deska na mě totiž působí velmi slušným dojmem, určitě do ní bylo vloženo mnoho úsilí, stále si však nemohu odepřít pocit, že lidé, kteří za tímto počinem stojí, „to v sobě mají“ a měli by v dělání hudby pokračovat. Proto také držím palce, aby se jim podařilo najít zbytek kapely a tato mašinerie se mohla rozjet naplno.

The Last Day On Earth

7.8 Skvělý počin
  • Písně 6