Na konci loňského roku vyšlo slovenské pagan/blackové hordě Ramchat druhé album nazvané „Nepočaria!“. Debutem „Atrana“ si kapela okola Pavola „Hiraxe“ Baričáka nastavila laťku celkem vysoko, takže bylo na co navazovat.

A Ramchat nezklamali! Hned úvodní „Tak si spomeň“ otvírá desku ve velkém stylu. Zpěvák Walki vás svým hlasem zválcuje a když se k němu přidá doprovodným hlasem Irina Zybina z Grai, dostává se celá píseň o level výš. Svůj um předvedou při sólech i oba kytaristé a tak „Nepočaria!“ láká do dalšího poslechu. Ten nabízí obrovskou nálož melodií, za které by se nestyděly ani věhlasnější spolky. Ostře řezané riffy dodávají vážnosti atmosféře, již svým hromobitím žene od bicích vpřed neúnavný Mišo Goldberger. Další významnou součástí Ramchat jsou Hiraxovy texty. Už na „Atraně“ ukázal cit pro slova a i nyní není o silné příběhy nouze. Za vše mluví píseň „Vysloboď! (Povesť o Katovej skále)“, která mě chytla hned na první poslech. Ta vypráví o zakleté dívce ve skále, kterou tam zavřel tyran, aby ji donutil stát se jeho ženou. Tuhle tragédii servíruje Walki deathovým chropotem, když tu přechází v tajemný šepot. Zlověstné kytary přidávají na atmosféře a o TOP skladbě desky mám jasno. Další výborný text nabízí „Už nebudeme otroci“. Píseň o vzdoru a slovanské hrdosti, zahraná syrově, je ideální věc pro druhou polovinu alba. Na posledních dvou zmíněných skladbách vypomohl hlasem starý známý Juraj Hnilica a slyšet bude i ve zbytku alba. „Nepočaria!“ se nahrávalo hned ve dvou studiích. První čtyři skladby v jablunkovském GM studiu, druhá půlka u Rolanda Grapowa ve Zvolenské Slatině. Samotný Grapow zanechal na albu hráčskou stopu v kytarové smršti „Veles“. Titulní skladba „Nepočaria!“ musí svým textem potěšit každého pohana. Za to pánbíčkaři asi syčí vztekem. V pořádku! Zároveň se jedná o nejdelší píseň na albu, takže si ji můžeme pěkně vychutnat. Závěr patří předělávce „Postoj chvilu“ od ŽiariSlav“. Spojení Sofie Thomkové s Walkim je takové, jak to jen říct, no roztomilé, prostě kráska a zvíře. K tomu připočítejte píšťaly, housle, kontrabas, akordeon a atmosféra této písně musí být jasná. Inu „Najdi si krásný svätohaj, v raji svet sa budí.“

Jak můžete vidět, „Nepočaria!“ je opět ozdobeno nádhernou kresbou od Petera „Azraelangela“ Hoffmanna a i booklet je vyveden fantasticky. Co se týká obsahu, tak Ramchat svůj debut překonali. Tahle horda je uvnitř pořádně silná a svou sílu umí skvěle hudebně prodat. Na závěr jedna perlička – Ramchat se jako první CZ&SK kapele dostalo té cti, že si zahraje na legendárním francouzském festivalu Hellfest.

Ramchat - Nepočaria!

0.00
8.9