Ostravská mlatička Nahum má venku novou, v pořadí třetí desku a naší milou povinností je zprostředkovat vám prvotní setkání s tímto počinem.

Ačkoliv si myslím, že představováním této kapely se dopouštím trestuhodného nošení dříví do lesa, nedá mi to a pro pořádek uvedu pár iniciál. Osobně se příliš škatulkováním nezabývám, protože je dle mého názoru nemožné, ale jistý přídomek death-thrash by ke kapele Nahum sednul jak prdel na hrnec. Jak již bylo úvodu napsáno, jedná o třetí desku a proti předchozímu snažení, kdy se vesměs celá administrace srazila do aktivit členů kapely, svěřili se pánové pro tentokrát labelu MetalGate a nová deska  jim vyšla pod touto hlavičkou. Více zde: Ostravští Nahum vydávají nové cd pod křídly Metalgate Toť asi ke kapele vše.

Pokud se Nahum v předchozích tématech na deskách věnovali apokalypse a chaosu, pak je logicky destrukce a smrt správným vyústěním tohoto snažení. Alespoň tedy tematicky a hudebně.

Zhruba začátkem listopadu se objevila na internetu ochutnávka z nového alba v podobě první skladby Within Destruction a po jejím poslechu bylo jasné, že to bude zase o něco rychlejší. A opravdu je. Když na začátek nasadíte takovou palbu, může se stát, že vám v závěru dojdou náboje. Nicméně tady k zmíněnému nedošlo, a jakmile dohrála první skladba, která započala destrukci mého vědomí, došlo na to, čím je tohle album jiné než většina desek deatmetalových tuzemských kapel. Především jde o jistou vyzrálost a znalost osvědčených postupů. The Last Attack of Final Cataclysm je dle mého názoru majstrštyk hudebního progresivce. Tak nenadálé změny melodii a samotné rychlosti jsou zcela jistým bonbonkem pro pacienty dr. Chocholouška, avšak já jsem do značné míry vyšlechtěn, takže jsem se otřepal a pokračuji v poslechu tohoto destrukčního materiálu. Občas lze zaslechnout tu a tam ozvěny z poslouchaných kapel, ty jsou ale velmi zkušeně schovány za osobní podpis, a tak nenarušují celkový dojem. Obvykle pomalé začátky jsou v mžiku vystřídány rychlými pasážemi a vzhledem ke krátkým skladbám v žádném případě nenudí. Líbí se mi, že fošna díky tomu i příjemně odsýpá, a ačkoliv se jedná stále o death metal, mají skladby různá tempa a až erosní hymnická sóla. Kromě toho má Pavel díky hlubšímu hlasu s basou roztomilý svazek, který lahodí uším a jednoznačně vévodí na desce. Zvuk na desce je opravdu velice kvalitní a veškerá snaha členů kapely je náležitě slyšet. Čemuž dle mého názoru pánové vděčí především náležité přípravě a finálnímu masteringu ve studiu HERTZ (Vader, Behemoth, Decapitated). Poslední věc pomalu na tempu ubírá v teskném sóle a ukončuje běsnící jízdu ostravských destruktorů. Temnota padá na zničenou zem, a ačkoliv se zdá, že už nelze nic zničit, pouštím si desku znovu, neboť se nedokáži nabažit obrovské energie, která z desky přímo stříká.

Pánové jsou aktuálně na turné s novou deskou a já rozhodně jejich ostravské vystoupení nemohu vynechat. Jen se obávám, že si budu muset vzít týden volno, abych se dal poté, co budu rozmělněn na subatomární kousky, zpátky dohromady.

Within Destruction
The Last Attack of Final Cataclysm
When the Sun Turns to Black