Ostrov Tchaj-wan (neplést s Thajskem, prosím) není zrovna známý jako metalová velmoc. Řada čtenářů bude znát melodic-black kapelu Chthonic, která svého času hrála na velkých metalových festivalech a aktivně objížděla americké a evropské kluby s kapelami jako Arch Enemy nebo Devil Driver, dokud jejich frontman Freddy Lim nebyl zvolen do parlamentu. Menší podíl členů bude znát kapelu Maggot Colony. Pokud mezi ně patříte, tak zřejmě budete holdovat modernímu brutal death metalu a slamu. Pokud jste fajnšmekři, tak budete znát jejího hyperaktivního basáka Larryho Wanga, který je součástí celé řady kapela a projektů a je v brutal death metalovém undergroundu dosti vlivnou postavou.

Představit všechny kapely, v nichž byl Larry aktivní, by bylo na delší povídání. Zmiňme alespoň Coprocephalic, jejichž album „Gluttonous Chunks“ je jedním ze zásadních počinů v rámci moderního brutal death metalu. Dále nelze nezmínit eklektický studiový projekt Gorepot, ve kterém dává asi nejvolnější průchod svým vizím a sklonům a výsledkem je třeskutý mix slamu, goregrindu a dalších death metalových stylů. Fatuous Rump vznikli spíš jako studiový projekt už v roce 2017, ale s vydáním třetího alba „Brutality“ v roce 2019 už přišla i plná sestava a živé hraní. Letos kapela podepsala smlouvu s vyhlášeným domácím vydavatelstvím Lacerated Enemy Records, u kterého vychází jejich aktuální počin „Perceptions of the Dark Ornaments“.

S Fatuous Rump se Larry Wang posunul od moderního slamming brutal death metalu svých kapel Coprocephalic a Maggot Colony k „neandrtálskému“ slamu ve stylu Cerebral Incubation nebo Cephalotripsy. Neodbytné, dunivé „džn džn džn“ je tu a tam zpestřeno nějakou rytmickou změnou, celé album je ale postavené na principu, aby hudba co nejvíc rozsekala lidi v moshpitu. A samozřejmě nemůžou chybět ultra hluboké bass dropy. Co tu vyniká, je vokál. Larry ovládá různé vokální techniky a svůj hlas používá jako nástroj. Jeho hluboký guturální growl, který někdy trochu připomíná mongolský hrdelní zpěv, je vyhlášený (třeba časopis Loudwire ho zařadil na seznam vokalistů s nejhlubším growlem). Má skvělou kontrolu ve vysokých polohách, ve kterých někdy vřeští a někdy předvádí něco, co by se dalo označit za death metalovou obdobu jazzového scatu.

Z jednotlivých songů bych vypíchl oba singly zveřejněné před vydáním, z nichž na jednom uslyšíte hostovačku Angela Ochoy z Cephalotripsy a na dalším Claytona Meadeho, známého z kapel Pathology a Condemned (Clayton a Larry mají také společný projekt Umbilical Asphyxia). Z obou songů si uděláte dobrou představu o tom, co vám Fatuous Rump hodlají na albu naservírovat. Produkce je úderná a čitelná a na tento druh hudby dobře pasuje. Fatuous Rump dělají muziku pro lidi, kteří holdují podobným agresivním „výmazům“, v nichž pocity a senzibilita hrají nulovou roli, ale která vás nakopne a dostane vás do stavu mysli, ve kterém se ocitali naši hominidní předkové, když tančili oslavný tanec kolem udolaného mamuta.

Fatuous Rump na síti:

8.0 Awesome
  • Skladby 8