V nedávné době spatřil světlo světa pro mě osobně jeden hodně zajímavý počin. Jedná se o album s názvem  Weirdfolk , které má na svědomí Marek „Frodys” Pytlík. Frodyse asi není třeba moc představovat, jelikož je na hudební scéně více než aktivním muzikantem, a to jak pod hlavičkou Awrizis, tak Postcard from Arkham.

Weirdfolk začíná při prvních tónech pomalu a zlehka, ale během chvíle energicky ožívá. Osobě hned ze startu cítím podobnost s Postcard from Arkham, i když podobnost není asi to správné slovo. Možná by bylo lepší říct, že je zde podobná atmosféra jako u „Postcards“, ale takové, která byla vytržena z temnoty a vhozena uprostřed hlubokého lesa, kde se nachází kouzelný svět. Zní to asi divně, ale přesně takový první dojem ve mě album vyvolává.

Ať si album pustíte jednou, dvakrát nebo stokrát, bude na vás stále dýchat podobná atmosféra, jakou jste vnímali hned při prvním poslechu. Ve skladbách se prolínají klidnější pasáže, které vygradují v zával a explozi svěží energie. Jako když pijete mátovou limonádu, která není moc promíchaná, a dostanete se na dno sklenice, kde je nejvíce koncentrovaná chuť a aroma, a to vám cele dá nástřel osvěžující energie. Na albu si své najdou jak příznivci Awrzis, tak Postcard from Arkham, jelikož se zde nachází i dvě cover verze: „Signs In The Sky“ a „Mutual Distortion“. Přiznávám, že raději mám původní verze, ale tím nechci říct, že by jim nová podoba neslušela.

Na druhou stranu, abych zde nepěl jen samé superlativy a chválu na všechny strany: na albu mi chybí nějaký trochu výraznější vokální doprovod, který by od sebe poněkud odlišil jednotlivé skladby a více provázel celým albem. Když jsem album pouštěl dalším lidem, občas namítali, že jim to zní jako jedna dlouhá skladba. Zkrátka, trochu silnější vokální projev by skladbám prospěl.

A co říct závěrem? Asi se nejedná o nejlepší, nejoriginálnější nebo nejúžasnější album historie, ale je to zdařilý počin, který si najde spoustu příznivců, kterým udělá jejich den zase o něco lepší a krásnější.

1. Nature Within
  2. North Of My Heart
  3. Beskyd Blues