Začínající kapely na růžích ustláno rozhodně nemají, na českém trhu, pokřiveném řáděním agra a zhovadilých dinosauřích comebacků, pak mají ustláno nějspíš někde v nitru čtvrtého reaktoru černobylské elektrárny. Každá rada je tedy více než žádoucí, a přestože Matt Bacon není člověk, kterého by reputace předcházela na míle daleko, má za sebou mnoho zajímavých zkušeností. Jako šéf agentury Dropout Media spolupracoval s celou řadou zvučných jmen metalové scény a dlouhodobě spolupracuje i se serverem Metal Injection, jedním z nejlépe informovaných zdrojů na scéně. Pokud se tedy člověk jako Matt Bacon rozhodne publikovat desatero pro začínající kapely z pohledu producenta, měli bychom mu dopřát sluchu!

10) Nejezděte na nesmyslná národní turné – pokud chcete zaujmout agenty, předveďte, že dokážete přitáhnout sto lidí poblíž svého domovského města, spíše než abyste se plahočili na turné po klubech, kde zahrajete pro patnáct lidí. Určete si 12 měst do šesti hodin jízdy od vaší základny a hrajte ob víkend tak, abyste se v jednom městě objevili znovu nejdříve po třech měsících. Není to těžké.

9) Dejte si záležet na zacílení reklamy – spamovat fanoušky velkých kapel je k ničemu, potřebujete zacílit placenou reklamu daleko úžeji. Vyberte si raději několik středně velkých kapel vašeho žánru, u jejichž fanoušků je spíš pravděpodobné, že budou otevření i undergroundu. Pokud například hrajete thrash, necilte reklamu na fanoušky Metallicy a Slayer, ale spíše na fanoušky Warbringer či Havoc, protože u takových je mnohem větší pravděpodobnost, že si poslechnou i začínající kapelu.

8) Nespamujte potenciální fandy – pozvat kamarády na vaši stránku je fajn, ale cpát jim to ještě ve zprávách i poté, co vás lajknou, už fakt není cool, stejně tak spamovat FB události větších koncertů, na kterých nehrajete. Nechtějte taky po kamarádech, aby spamovali za vás, budete za idioty.

7) Nebuďte líní na sociálních sítích – sociální sítě jsou skvělé místo pro objevování nových kapel, ale jak vás má někdo objevit, když kašlete na příspěvky? Jasně, může to být otrava, ale pár minut denně stačí, abyste udrželi tah na branku.

6) Nevyhýbejte se Instastories – dost důležitá věc, spousta kapel vůbec Instagram nemá nebo kašle na stories, ale MRAKY lidí je sleduje, a když čas od času něco přidáte, spousta očí omrkne, co se u vás děje. Nezapomeňte přidat hashtagy a občas stories ukládat, aby se pěkně ukazovaly přímo nad vaším profilem.

5) Nebojte se ukázat na sítích naživo – spousta kapel se tomuto vyhýbá a je to škoda, lidi se rádi podívají, co předvedete naživo a pár lidí jako Matt Heafy nebo Herman Li ze svých streamů na Twitchi rejžujou i pěkné peníze.

4) Netrollte vlastní fanoušky – a ne, tím nemyslím, abyste byli netykavky, ale prostě nebuďte kreténi. Spousta lidí na internetu jsou příšerní pablbové, ale pamatujte, že to, co napíšete někam na síť, tam zůstane navždy, tak si dejte pozor, aby vás to pak nestrašilo na věky věků. Prostě dvakrát měřte a jednou řežte, a když vás někdo prudí, jednoduše ho ignorujte.

3) Neškemrejte u labelů – víte, kolik mailů dostávají i malé labely každý týden? Mraky. A spousty těch škemrajících kapel jsou příšerné. Je dost zoufalé prohrabávat se kýblema demíček a doufat, že aspoň jedno z nich bude slušné. Mnohem radši podepíšu kapelu, která si se mnou vytvoří nějaký vztah a ukáže mi, že když s nimi podepíšu smlouvu, nabídnou mi nějakou protihodnotu.

2) Neškemrejte u nesmyslných labelů – tohle je dost důležitý, třeba Ripple je label, který vydává stoner rock. Fakt si myslíte, že u nich dostane smlouvu slam kapela? Je to jen ztráta času a spamováním nesmyslných adresátů to vlastně kurvíte všem, protože se pak všichni musí prohrabovat kýblema balastu.

1) Nepochopení, v čem jste jiní – tohle je to nejdůležitější, musíte sami chápat, co vás dělá zvláštními a co dokážete prodat.  Spousta lidí vůbec netuší, co je na nich tak zvláštního, aby vyčnívali z davu, a často je to proto, že neexistuje vůbec nic, co by na nich opravdu zvláštního bylo. Musíte si ujasnit, co chcete, aby na vás bylo speciálního, a tlačit to horem dolem, jedině tak si vás někdo opravdu všimne.

Tolik tedy Matt Bacon a jeho deset tipů. Jako dlouholetý lektor angličtiny a překladatel si dovolím pro český trh přidat ještě jednu drobnou radu:

0) Naučte se pořádně anglicky, než začnete textovat. Fakt. Pěkně prosím. Než vypustíte do světa duchaplné texty plné obskurních google překladů, poproste o kontrolu někoho zkušeného, a tím OPRAVDU nemyslím vaši učitelku angličtiny.

Původní článek Matta Bacona si přečtěte zde: http://metalinjection.net/editorials/10-mistakes-for-bands-not-to-make-in-2019

Foto: Dropout Media

O autorovi

Growler, textař a skalní fanda death/doom metalu

Odběr
Upozornit na
guest

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

0 Komentáře
Inline Feedbacks
Všechny vaše komentáře
0
Moc by nás zajímalo co si o tomto článku myslíte, napište komentář!x
()
x