Nestává se často, aby se objevila recenze půl roku od vydání desky, ovšem novinka od pražské death metalové kapely Diligence se mi dostala do rukou teprve nedávno. Někteří už třeba znáte „Abundance In Exertion“ nazpamět, někteří o ní nemáte ani potuchy. My rozdíly neděláme, protože tyhle řádky jsou pro všechny a tak zmáčknu PLAY a roztáčím CD…

Jelikož se jedná o death metal, očekávám od prvních vteřin smršť, ale kdepak. Zlověstné intro, kde vládnou temné smyčcové barvy, rozežene svým hlasem frontwoman Dahlien a brána do pekla se otevírá dokořán. Brutální mix klasického death metalu a jeho modernější podoby je pořádně silná nakládačka. Riffy nasekané jako zelenina do polévky, ani rychlé sólo nechybí, změny temp, bicí zběsilost. Takový otvírák jsem nečekal ani v nejmenším a jsem mile překvapen jeho intenzitou. Diligence se moc nešetří a ládují do uší muziky, jen co vejde. K tomu nelze opomenout Dahlien, která tomu dodává grády svým místy až zvířecím hlasem. Její hlasivky musí dostávat pořádný záběr, ale tahle holka to má v sobě. Se svým hlasem umí fantasticky pracovat a pozornému posluchači jistě neuteče jeho varibialita. A stejně taková je i muzika pražské pětice. Základ tvoří klasický death metal, ale tu se vyrojí něco deathcorového, tu se zapojí silné melodické linky a jsem sám, kdo slyší i techničtější pasáže? Tohle všechno zvládá muzikální sestava Diligence velice slušně.

Muzika má tendenci vás sevřít a vy prostě nevíte jaká kulišárna vás čeká. A do toho ten řev, jedovatý krásný řev. Jestli naživo zní Diligence takhle, tak ten příval energie musí rozsvítit každou místnost v daném městě. Čtyři skladby utekly jako voda a je tu další sypanice, která zní ještě šíleněji než předchozí věci. Důvod? „Into Hydra’s Lair“ je totiž death/blackový nášup, kde se Dahlien mění v opravdové zvíře, které má sakra velký hlad. Navíc se jedná o nejdelší skladbu na desce o stopáži šesti minut. Chtělo by to nějaký oddech a světe div se, on přichází! Akustická kytara přináší chill out jako prase a po něm očekávání dalšího nářezu. Ten přichází a opět ve velkém stylu. Diligence fakt člověka nabijí víc jak na 100% a skladba „Hypothermia“ to jen potvrzuje. Poslední track dává death metalové sbohem, ale vždyť „Abundance In Exertion“ můžem roztočit znovu a znovu.

„Abundance In Exertion“ je silná nahrávka i díky svému zvuku. Nahrávací studio The Barn Dana Frimla (Mean Messiah) se může brzo zařadit mezi vyhledávaná místa nejen domácích extrémně metalových kapel, protože dobrá produkce je důležitá a to Friml jednoduše umí.

Diligence - Abundance In Exertion

0.00
9