Poslechněme si jeden příběh mladých bardů, kteří svou tvorbu započali v roce 2013. O rok později začali vystupovat živě a v roce 2016 vyšlo na svět EP Beneath the Stars“. Mezitím došlo k větším změnám v sestavě a nyní skupinu tvoří 6 členů. Šestice minulý rok, s osmičkou na konci, vyšla na světlo světa s novým debutem „Misty Tales“. Jedná se o Emerald Shine, velice nadějnou formaci z Novojičínska, jejíž žánr je v podstatě nedefinovatelný. Najdeme tu folk metal, symphonic metal, classic rock, ale i tvrdší odnože. Nechci tudíž škatulkovat, album je krásně rozmanité a v tom je to kouzlo. Pojďme si tedy „Misty Tales“ představit.

Na začátku mě uchvátilo povedené „Intro“, které okamžitě vtáhne do děje samotného alba. Musím říct, že výborná volba na začátek. A hned nato mě probouzí Autumn Mists“, která láká k dobrodružství provázenému celým debutem. Song je koncipován opravdu dobře, jen mě trochu zamrzel potlačený ženský vokál do ústraní, jelikož jsem více slyšela nástroje než zpěv. Ovšem souhra středověké hudby a metalu je velice líbivá. Jen škoda toho „tlumeného“, ztrácejícího se zpěvu. Odpuštěno bylo ale už při Silver Riders“. Ve třetím pokračování příběhu zaznívá odhodlání, do všeho se připojuje souhra houslí. Vokály působí trochu chaoticky, ale po druhém poslechu jsem vytušila, že to k tomu patří. The Elven King“ mě na začátku dostal svým velice propracovaným sborovým chorálem. Chválím výbornou spolupráci mužského a ženského hlasu, který byl tady velmi výrazně podchycen a musím říct, že mi zde barva hlasu Lenky Jaškové připomínala dnes již bývalou zpěvačku z Amberian Dawn, Heidi Parviainen. Po elfím králi hned navazuje můj favorit z celého „Misty Tales“. Možná jedna z nejtvrdších skladeb na tomto albu – nemohla jsem si pomoct, ale propojení pomalu death metalového konce Where Life´s Been Ruined“ s harfou mi přijde naprosto bezkonkurenční – nelze na ní vytknout naprosto nic. A Lake Far Away“  začíná velice melancholicky, na to navazuje čím dál více nástrojů a společně tvoří doslova fantasy symfonii. Jedná se o dost melodický song, který musí být složitý na zpěv, ale Lenčin hlas ho dával s přehledem. Tajemná Voice of the Muse“  je taková moje druhá srdcovka. Musím vystihnout hlavně výbornou výslovnost angličtiny v předmluvě na začátku, a co víc, do kolen mě dostala druhá polovina kytarového sóla uprostřed tohoto songu. Na to jsem opravdu neměla slov a stále nemám, klobouk dolů. Doprovod na flétnu už byl jen příjemný bonus a já byla tím pádem naladěná na The Song of Fallen Leaves“. Při něm jsem si představila krajinu laděnou do podzimních barev a moje uši se zase zaposlouchaly do naprosto slastného zvuku kytary. The Only One“ nabízí doslova pasující souhru hlasů a krásný text, a následuje uklidňující sólo na harfu pojmenované The Time Has Come“. A přesto vás Emerald Shine nenechají usnout, protože svižné We´ll Be Back“ nasvědčuje tomu, že kapela to nehodlá jen tak zapíchnout. A poslední počin, Rainy Night“, se mi dostává do povědomí nejenom povedeným basovým začátkem, ale i zajímavě poskládaným chytlavým refrénem.

Sečteno, podtrženo – příběhové „Misty Tales“ na mě udělalo velký dojem svou propracovaností, vyspělostí a přesto i určitým typem folkové hravosti, která dodává celé tvorbě fantasy šmrnc. Což určitě není na škodu, nejedná se totiž o žádné jednorázové album, ale o ucelený příběh. Debut jsem si poslechla opakovaně, abych vnímala hudbu i texty a do toho umění zpěvu, které dává tomu všemu ucelené vyprávění o odvážných bojovnících, kteří se nebojí jít za svým. Na začátku trochu zlobila kvalita nahraných vokálů, ale postupně se vše zlepšilo a já pak už nestačila koukat. Do toho určitě musím vystihnout krásný a přesto tajemný album art  od Morgana La Fay. Už teď můžu říct, že se těším na další příběhy od této talentované party hudebníků.

Poznámka: Photo by Serkan Falay

Emerald Shine - Misty Tales

8.8 Výborné