V prosinci nastává období, kdy většina lidí okolo nás řeší co komu koupit, co napéct, kolik zbývá dovolené v práci a tak dále… Možnost uniknout z tohoto místy až otravného shonu nabízí pražská úderka Poppy Seed Grinder prostřednictvím své aktuální desky „Faceless Atrocities“, která vyšla u japonského labelu Amputated Vein Records.

Na desce se posluchačům představuje Bára, nový hlas kapely vzešlý z loňského konkurzu. Ale ještě předtím, než se v úvodním songu hlasově projeví, zazní až thrashově zlý rozjezd, který příjemně navnadí, aby pak Bářin zuřivý growl uvedl posluchače do pozoru. Odpor je samozřejmě marný… Nástup na deathmetalovou jízdu, při které se projedete i HCčkovým a grindovým teritoriem, začíná a tempo až nebezpečně graduje. Než vše utichne, uběhne úctyhodných pět minut, jenž nenudí ani vteřinu. Čas na oddych je zbytečné hledat, protože se pod kotel přikládá žhavým uhlím. Ostře sekané riffy zazní hned v titulní písni. Energie z ní srší daleko do okolí a Bára vše svým projevem ještě podtrhuje. Totální destrukce nastává v songu „Time to Kill“, při jehož poslechu se asi nejvíce zaradují příznivci hardcoru. Pro mě osobně je to nejlepší flákota servírovaná pražskou čtveřicí. Na druhou stranu je těžké objektivně vybrat tu nej, protože silný dojem zanechává celé album.

Oproti minulé desce „Bleeding Civilization“ nabízí „Faceless Atrocities“ více hudebně syrových momentů a z výše zmíněných metalových odnoží hraje prim brutal death metal s velkým B, vedle kterého však vynikají i hardcorové prvky. Poppy Seed Grinder umně propletli dva světy v celistvý komplet nacpaný do devíti zastávek. Rychlost, šílenost, syrová atmosféra, zběsilost a nad tím vším nekompromisní vokál. Je až vtipné, jak krásně všechny zmíněné atributy vystihuje poslední skladba „Rat in Park“. Pro závěr desky „Faceless Atrocities“ nemohla být vybrána lepší věc, protože vyvolává hlad po další porci.

Můžeme doufat, že bude brzo přáno živým vystoupením před lačnými fanoušky, protože mosh pit při setu může být velice, velice divoký. Jestli chcete aspoň na půl hodiny vypadnout z reality a nabít se pořádnou energií, můžu vám „Faceless Atrocities“ od Poppy Seed Grinder vřele doporučit.