Mnozí z nás v horkých letních dnech jistě nepohrdnou osvěžujícím vánkem. Havířovská úderka Antigod nabízí do těchto dní nadstandard v podobě desky „W.R.A.T.H.“ (When Righteousness Aims to Hell), ve které vypouští ve třinácti flácích nefalšovanou sibiřskou zimu, zachycující kruté zážitky československých legionářů v posledním roce 1. světové války.

Kdo zná předchozí desku havířovských chasníků „Wareligion“, toho by nemělo na novince nic překvapit. Ale přesto jsou dvě věci jiné. Tou první je, že kapela poprvé vyrazila nahrávat do jablunkovského GM studia, a druhá věc se týká zásadní změny v sestavě. Dlouholetý kapelník a basák Martin „Hadgi“ Stoklosinský dal na dobu neurčitou vale aktivnímu hraní, tudíž začalo hledání jeho nástupce. Tím se stal Vladimír „Krčák“ Krč (The Matrones, ex-Boycott), který se tak podílel i na nové desce, kde je jeho nástroj znatelně cítit. Cítit je už z grafiky i pověstný sibiřský chlad, díky mistru Deatherovi.

Ale vzhůru na bojiště. Antigod jsou špičkou tuzemské death/thrash metalové scény, což na novince potvrdili do poslední noty. Intro obstará zahoukání vlaku a výprava do zrůdných dějin může začít. Napětí se stupňuje, fronta se blíží, v dáli jsou slyšet rány a pal! Bez jakéhokoliv upozornění se ocitneme uprostřed kruté death/thrashové vřavy, jež má pomalu až destruktivní sílu. Člověk má jisté potíže, na co se zaměřit jako první, protože vokalista Chymus spustí drtivou kanonádu, bicí kulomet má nekonečnou munici a kytary jsou kapitolou samou pro sebe. Basa představuje těžkotonážní tank, který dorazí zbytky přeživších. Pauzy mezi jednotlivými skladbami skoro neexistují, protože zastavení by mohlo znamenat rychlý konec – jako při pochodu nepřátelským. Celá mašinerie se žene vpřed místy brutálním tempem a je s podivem, že se dostane i na melodické riffy, jako třeba v písni „Close“, anebo na poctivé thrashové vyhrávky v „Siberia“. Antigod se povedlo rovnoměrně rozdělit porce deathové surovosti a thrashové zběsilosti, což zkušení mistři svého řemesla umí. Celá deska si jde důrazně tímto směrem, a proto mě překvapilo heavy sólo ve „Frontline“. Příjemné, svěží a přímo do rány. Další povedené sólo nabízí předposlední flákota „Battalion“ a postaral se o něj hostující Rainer Rage (ex-S. D. I., Dead Sun Rising). Celou výpravu po stopách válečných krutostí zakončuje metalový pochoďák „Casualties“.

Jste-li milovníky vojenské historie, mělo by pro vás být snad i jakousi povinností tohle album vlastnit. V roce, kdy si připomínáme sto let od vzniku Československa, přichází Antigod s deskou, která si vzhledem k své textové náplni zaslouží pozornost. Sledujte fb stránky vydavatelství MetalGate anebo přímo Antigod, a pokud budou hrát poblíž vašeho bydliště, neváhejte a běžte.

Antigod - W.R.A.T.H.

0.00
8.3