Ponurý nástup, dunivé bubny a navození temné atmosféy. Jak jinak si představit další album od Innersphere, kteří po dvou letech vydávají tuto novinku s názvem „Omfalos“. Za náš webzine vám zde přináším další recenzi k této bandě a věřte, je opravdu o co stát.

Album začíná hodně melancholicky. Osobně jsem si představila filmovou scénu v opuštěném lese, kde ve vzduchu cítíte velkou beznaděj a pocit, že nevíte, co se bude dít, kudy ven. Tyto představy se ještě stupňují při nástupu songu „The Darkest Hour“ s hodně mollovými a temnými melodiemi. Song je plný growlu, který však doprovází i čistý zpěv, a tím vytváří skvělý kontrast. Možná jste si mohli z mých recenzí všimnout, že kontrasty v hudbě prostě žeru.

Pokud bych měla pokračovat v tom, co se mi na tomto počinu líbí, určitě bych měla zmínit rozmanitost. V jednom momentu máte v uších šílenou sypačku, vzápětí se celá situace uklidní a slyšíte jen něžné melodie bez jakéhokoliv náznaku agrese nebo temnoty, aby v dalším okamžiku zazněly jasné a rázné tóny, které jdou čitelně jeden za druhým a vy si každý z nich užíváte plnými doušky. Dokonalým příkladem je „Above“, kde máte všechno z výše zmíněného.

Ano, album je hodně bohaté pro poslech a nemůže se jen tak stát, že by se vám všechny songy slily do jednoho chumlu, kdy nevíte, kde je začátek a kde konec. Díky za to!

Za zmínku taky určitě stojí i nasazení bicích v celém albu. Dodávají každé skladbě hutnost, není to jen obyčejné „bum čvách“, nebo naopak nepřetržitý kobercový nálet, který se řítí vašimi sluchátky/repráky jako nezastavitelný vlak. Má to hlavu a patu, má to logiku a díky nim mám při poslechu husinu po celém těle, byť se mi to obyčejně stává při poslechu kvalitní linky u baskytary nebo smyčců. A tak si podvědomě pokyvuju hlavou do rytmu a po dlouhé době si užívám (pro mě) něco víc tvrdšího a odvážnějšího…

Zajímavá změna přichází se songem, který nese jméno alba – „Omfalos“. Nebudu spoilerovat, jen zkrátka řeknu, že se od celého alba diametrálně liší. Mám z něj pocit, že je ze všech songů nejvíce vymazlený, dostalo se mu při tvorbě největší pozornosti a podtrhuje celou atmosféru. Další, u kterého si připadám jako v nějakém filmu, heh.

Album postupně ubírá na agresivitě. „Wisdom“ je hodně melancholická skladba. Její melodie jsou pomalé a ponuré. A i když bicí hrají místy rychlejší rytmy, pořád si to zachovává onu houpavou melodii ve tříčtvrtečním taktu. Nakonec se ale stejně v následujících skladbách vrátí k ráznějším tónům a vy se opět z oné melancholie proberete. Je to taková, jemně řečeno, facka. Hodně zajímavá změna přichází ke konci alba, kdy celé dění doplní i klavír. Nečekané, ale zároveň vítané. O to víc je překvapující, že konec nejprve skoro zní, jako kdyby ani do celého dění nezapadal, ale zároveň vlastně zapadal. Je diametrálně jiný, ale pořád si umí zachovat základní rysy a atmosféru alba. A to je na něm skvělé. Skvělá tečka na závěr.

Jsem přímo nadšená z onoho vývoje, který mi v reprácích za těch necelých 41 minut zazněl. Kluci z Innersphere jsou zkrátka skvělí a nemám jim v tomto směru skoro co vytknout. Oproti předchozímu albu udělali velký kus práce a já jsem opravdu ráda, že je mohu znovu recenzovat. Pokud bych však měla mít nějakou poznámku, co do příště, bylo by to místy ubrání na growlech. Je to zřejmě jen otázka vkusu, ale osobně mi v albu chybí více střídání growlu a čistého zpěvu, který ve zmíněné skladbě „The Darkest Hour“ funguje naprosto perfektně.

To však ale můžete posoudit sami, album je celé přístupné na Youtube. Tak užívejte!

Recenze: Innershpere – Omfalos

9.2 Perfektní!