Že jste ještě nezaznamenali jméno MAGEFA? Nevadí, já až donedávna také ne. Ale očividně jste stejně zvědaví jako já, a tak jste na tento článek klikli – a za to vás chválím. Tak se tedy pojďme podívat, jak zní „New Era of Darkness“ od této frankfurtské trojice.

Musím se přiznat, že velmi rád objevuji nové kapely, a to pánové Thorsten, Kai a Kevin splňují. Vznikli teprve v roce 2015 a ve své krátké historii za sebou mají jen krátké demo „A Peek Into Human Bodies“, ale o tom zde mluvit nebudu. Na Magefě je znát, že její členové nástroje nedrží v ruce pár týdnů a přesně vědí, co chtějí hrát. „New Era of Darkness“ jde přímočarou cestou klasického devadesátkového deathu s technickými, ale hutnými kytarami, sem tam nějakým blastbeatem a uštěkaný vokál se skvěle doplňuje s growlem. Ani po textové stránce mě nic nepřekvapilo. Kapela na svém Facebooku uvádí jako jeden ze svých vzorů CARCASS a třeba „Multiple Organ Harvesting“ je jasným důkazem, že gore Magefu baví.

Na obrázku může být: 3 lidé

Album začíná minutu a půl dlouhou sypačkou „Fasciitic Necroticans“ a z nastoleného tempa nepolevuje během celého EP. Tvrdé a promyšlené riffy se střídají i s melodičtějšími pasážemi, poslech příjemně odsejpá a až závěrečná „New Era of Darkness“ je trošku vytržením z předchozí jasně nastavené lajny. Zde můžete slyšet ještě výraznější změny temp či minutový závěr pojatý jemnou instrumentální linkou, která kopíruje ústřední motiv celé písně, a i stopáž songu (6:47) výrazně překračuje tříminutový strop předchozích skladeb. Osobně se mi závěr EP líbil nejvíc, ale znáte to – sto lidí, sto chutí.

Precizně udělaný zvuk je velkou výhodou snad všech německých kapel a platí to i pro Magefu. Tvorba je také kvalitně udělaná, ale i když jsem to album sjel čtyřikrát, nezanechalo ve mně žádný extra zářez. Takový ten wow efekt, výrazný prvek, něco, co by mě přimělo se k němu vrátit třeba za půl roku a říct si: „Jo, tohle jsem už slyšel, to byla fakt pecka.“ Magefa nijak nevybočuje z řady klasických deathmetalových kapel, kterých můžeme i v našem rybníčku napočítat tucty. Na koncert bych určitě zašel rád, věřím, že tam bych onu nařáchlost a větší energii, která mi tu trošku chybí, dostal měrou vrchovatou.

Recenze: Magefa - New Era of Darkness

6.6 Solidní

Klady: