Máme tady re-edici alba „Hell“ od thrashové smečky Mean Messiah, která se za poslední léta na českých podiích proflákla. Na koncertech sice řádí tři tajfuny, ale celá deska byla stvořena jen jedním člověkem, a to zakladatelem kapely Danem Frimlem, známým z působení v Apostasy nebo Sebastien. Než svoje dítě, svého mesiáše, přivedl na svět zralého, trvalo to sedm let a první vydání tohoto metalového pekla přišlo v roce 2013.

Ačkoliv úvodní intro vyznívá celkem nevinně, můžete si být jistí, že je to jenom pověstný klid před bouří, a pokud kotouč nezastavíte teď, již jeho zběsilosti neutečete. Hned první song „Temple of Hell“ vás strhne do ďábelské vřavy, která si nebere servítky a vaší duší hází sem a tam. Ostatně, album pojednává o tom, že všechny cesty vedou na jedno místo, a to do pekla. Chvilkami je tak brutální, že z vás možná budou odpadávat kousky masa. Později se však může zdát, že je deska přesto celkem jednolitá. Důraz je kladen spíše na kovovou řežbu, která je obohacena pár epickými prvky v podobě samplů, jež každopádně dokážou přitáhnout pozornost a atmosféru doplňují na jedničku. Tyto orchestrální pasáže mne zaujaly hned při prvním poslechu a rozhodně na nahrávce mají své místo. Vykreslují totiž až industriální odér, jenž se celým dílem táhne, a díky němuž se nedočkáte jenom obyčejného death-thrashového alba. Vše je odshora dolů pěkně protkané temnotou a toto tornádo nemá žádné slitování s nitrem nebohého posluchače, jenž se určitě rád nechá unést. Nejvíce mě asi bavil song „Spiritual Resolution“, hlavně díky chytlavému refrénu, který bylo nějaký čas nemožné dostat z hlavy. Ani muzikálová část na Last Ride“ není k zahození – určitě pobaví a překvapí, a také trochu pomáhá dostat se z monotónnosti.

Za velký plus označuji slušnou produkci a řekněme „světový“ zvuk, jenž se dá srovnávat se zahraničními kapelami. Jak jsem ale již zmiňovala, dostalo se mi pocitu, že album v sobě nenese žádné výrazné změny nálad, které by vás zaujaly natolik, abyste si jej pouštěli pořád dokola. Spíše se jedná o koncertní materiál, u kterého si umím představit, že naživo šlape opravdu pořádně.

Hell

7.4

6.0/10