V Praze a okolí se vyskytuje smečka pěti hladových vlků. Říkají si Odraedir, hrajou pagan metal a 9. června jim vychází debut „Legends of the Dark Times“!

Odraedir nejsou na scéně žádní zelenáči, vždyť sdíleli pódium s takovými jmény, jako jsou Arkona, Abinchova, Welicoruss, Woodscream či Kalevala a objevili se i na Made of Metal na menší stage. A další velké akce můžou následovat, protože hudba pražských pohanů splňuje vše, co od pagan metalu očekávám. Hromově se valící bicí, kytarové riffobití, výpravnost, melodie a v neposlední řadě charismatického vypravěče, jímž je u Odraedir Dub. Samotné album začíná vrzáním dveří, které za pomoci bubnu, tajemného chóru a dud otevírají posluchači nejen svět severských mýtů. Hned druhý song Heroes of the Dark Times“ navodí atmosféru tvrdých končin severní Evropy, kde se divoké vlny odráží od skalisek zpět do moře. Škoda jen, že Dub ze sebe chrlí slova jako Thor blesky při nájezdech na obry. Ale i to má své kouzlo. Stejně jako dudy, se kterými se setkáváme i v dalších skladbách. Píšťaly se smyčci jsou už přeci jen obvyklejší nástroje, což hudbě Odraedir dodává folkovou rozvernost. Jinak se sází na tvrdší charakter muziky, výrazné melodické linky, okořeněné výkonem Artillera (ex-Welicoruss) zpoza bicí soupravy. Vyzdvihnout zaslouží i kytarová sestava ve složení Křen, Mára a Oggy. Křen obstarává i druhý hlas (s čistým zpěvem vypomohl Martin Suk), který si můžete poslechnout třeba ve skladbě „Beowulf and Dragon“. Tady může být někdo trochu v rozpacích, proč se objevuje Beowulf (a hned dvakrát) v názvech písní pohanské kapely. Věřte, že Beowulf si vydobyl velkou slávu na dánské půdě, což si místo v song listu určitě zaslouží. Jedinou skladbou, kterou bych osobně oželel je, „In the Name of Thor“. Thor je bůh hromů, deště a taky jeden z bohů války. V souvislosti s tímto jménem bych čekal údernou píseň, při které se začne třást samotné nebe. Odraedir bohužel udělali skoro opak. Na můj vkus je píseň moc melodická, místy až překombinovaná… Možná po přečtění textu pochopím význam, ale v této chvíli jsem z této skladby rozpačitý. Při instrumentálce „Legends Ain’t Be Forgotten“ jsem ještě myšlenkami u Thora, ale pak se přeci jen přidávám k Odraedir v posledním tažení ve skladbě „Path of the Wolf“.

55 minut uteklo jaksi rychle a dojmy z Legends of the Dark Times“ jsou pozitivní. Pokud hledá fanoušek kapel typu Ensiferum, Arkona alternativu, jsou Odraedir logickou volbou. Ambice alba dokládá i fakt, že některé písně překračují stopáží 7 minut, což je na debut řekl bych odvážné. Nudu ale určitě nečekejte.

Odraedir - Legends of the Dark Times

8.3

8.5/10