Před zhruba měsícem jsme v našem podcastu měli jako hosty Máru a Vojtu z kapely Sněť. Bavili jsme se o chystaném vydání alba Mokvání v okovech“, ke kterému konečně došlo. A jak se klukům povedlo?

Dnes jsou to přesně dva týdny od vydání pod švédským labelem Blood Harvest Records, a já tak měl dostatek času na to dostat desku řádně do hlavy i pod kůži. Úvodní intro „Útes mrtvol“ je vcelku příjemné instrumentální dílo, které ze začátku působí, že by úplně klidně mohlo fungovat i v rámci heavy metalu. Postupně se ale rozjede a plynule přejde do prvního songu „Kůň Kadaver“. A tady už se mi dostává toho, co jsem očekával: půlhodinku velmi kvalitně zahraného a svižného death metalu toho nejryzejšího zrna.

V nasazeném tempu kapela nepolevuje ani v následujícím „Principu křížení“. Čtvrtá v pořadí je pak pecka „Démon“, kde ve filmovém úryvku můžeme slyšet i češtinu. Tedy takhle… ono ji tam můžeme slyšet i dřív, ale jak kluci sami řekli v podcastu: „Vždyť je to death metal, stejně je tomu hovno rozumět, takže je jedno, jestli zpíváme česky nebo nějak jinak“. A měli pravdu. Bez přečtení textů bych opravdu nerozklíčoval skvostné a jemné verše jako třeba: „Dnes mi místo krve vyletěl z péra člověk, byl to první antikrist, co mrdal na hrobech.“ Ale co, vždyť je to death metal!

Druhou polovinu alba startuje „Zamrzlý vrch“, kde jako host dostal prostor David Mikkelsen, známý třeba z působení v dánských Undergang. Následuje vydatný „Folivor“, ke kterému pražská pětice na podporu desky vydala dokonce videoklip. Mou osobně nejoblíbenější skladbou – snad i kvůli jejímu částečně protináboženskému zaměření – však je předposlední „Sakrofág“ (ne, není to překlep), který parádně švihá od začátku do konce. A ač jsem si myslel, že album ani na chvilku nezpomalí, závěrečná, přes šest a půl minuty dlouhá „Vesmírná Saliva“ mě přesvědčila o opaku. Ale vůbec ničemu to nevadí, neb je důstojnou tečkou za velmi kvalitním albem.

Na Sněti je znát, že vědí, co chtějí hrát a proč to dělají. Riffy tahají jako králíky z klobouku a album šlape přímočaře od začátku do konce. Na první poslech mi jednotlivé skladby trochu splývaly, ale s dalšími přehráními jsem se do nich „dostal“. Kapele se povedlo album, které je minimálně na české poměry opravdu nadstandardní a má potenciál se výrazně uchytit i v Evropě. A budu držet palce, ať se to povede! Na křest alba se pak můžete všichni dostavit už 26. 6. do Modré Vopice.

Recenze: Sněť - Mokvání v Okovech

7.8 Pecka!

+ Kvalita nahrávky