Tottal Tømming je norská grindová kapela, nebo možná spíš kolektiv. Má totiž oficiálně sedm členů: tři kytaristy, dva bubeníky a dva basáky. Jenom vokalista Morten Muller je na to sám. Hned tři členové aktuálně jsou nebo v minulosti byli v oblíbené balkán-metalové úderce Trollfest. Kromě frontmana Mortena s nimi hrál i bubeník Eirik Renton a John Espen Sagstad je v současné době jejich kytaristou. Eirik bubnoval ve významných black metalových kapelách Urgehal a Sarkom, nyní je klávesákem Svartelder. Je to zkrátka parta dosti ostřílených hochů a na jejich muzice je to znát. Kapela vznikla teprve v roce 2019, kdy také debutovali s albem „Schtøgg skive“. Možná proto o nich ještě mnoho lidí neslyšelo, to se ale snad brzy změní.

Tottal Tømming hrají „jebnutý“ grindcore ve stylu Birdflesh nebo Beaten to Death. „True“ gringrindeři by je asi označili za „falešný grind“. Zběsilé grindové hoblování je samozřejmě základ, do toho je ale namíchaný pestrý mix riffů. Songy mohou znít někdy trochu thrashoidně, uslyšíme tu také ultra-tvrďácké beatdownové riffy a dokonce jsou tu pasáže s blackmetalovými podtóny. Songy prostupuje lehkost a hravost, kombinace až infantilní primitivnosti s grindovou agresí náramně baví. Rychlé sloky, ve kterých Morten chrlí slova s neskutečnou vehemencí (tak ho známe také z Trollfest), se střídají s jednoduchými, skandovanými refrény. Často tu slyšíme zajímavý break či nápaditý kompoziční posun.

Na albu najdeme čtrnáct songů s různou hrací dobou. Nejsou to krátké jednominutové sypačky, jak to známe of Nasum či Insect Warfare. Jenom čtyři songy včetně první instrumentálky mají pod dvě minuty. Celková hrací doba je něco přes 30 minut. „Aekke En Av Dem“ je středně dlouhý song, který začíná ostrým hoblováním, ve prostřed songu je ale thrashová sekce se slayerovským riffem. Vysokooktanový refrén a neandrtálské skandování, jakož i výbušný závěr, vás nepochybně napumpují. V kratičkém songu „Dolkegubbens Harv“ se střídá ultrablastová sloka s beatdownoidním skandovaným refrénem.

V „Har du eller non i din familje hatt“ se střídá zpěvákovo trochu srandovní rytmické „volání“ s až troglodytsky nabušenou skandovanou „odpovědí“, výsledek zní humorně, možná trochu parodicky. „KjønnsRaseSinnsSkifteOpperasjon“ je jedním z delších songů a zní stejně šíleně jako jeho název. Střídají se v něm thrashové, hardcore punkové a hoblovací sekce a má krátký „psychedelický“ bridge. V předposlední středně dlouhé titulní skladbě jsou uvolněnější sekce s až alt-metalově znějící vokální melodií. Předposlední song „Lukten av (gårs) dagens rett“ je triphopová instumentálka, která do celkového ducha alba bez problému zapadá.

Sečtěno a podtrženo, Tottal Tømming jsou výborní muzikanti a jejich hudba má charakter. Album zaujme dobrými nápady, hravostí a vynikajícím provedením. Určitě neprohloupíte, když si je poslechnete. Pro mě osobně je „Tankeskrekk“ jedním z nejlepších grindových alb loňského roku.