Ulvegr, projekt dvojice Helg (KZOHH, Khors, ex Ygg) a Odalv (Elderblood, KZOHH, ex Nokturnal Mortum, ex Ygg), platí za jedno z nejuznávanějších jmen ukrajinské BM scény mezi lidmi, kteří se na undergroundové scéně pohybují. Předchozí nahrávka „Titahion: Kaos Manifest“ byla nečekaným tahem, protože se v jejím případě Ukrajinci inspirovali egyptskou mytologií a Lovecraftem, díky čemuž jinak agresivní tvorba dvojice obsáhla exotické ambientní pasáže. Přes nezměrné kvality tento tah povíce lidí nepochopilo. Ulvegr vsadili na atmosferičtější hudební produkci a některé to prostě nechytlo. Na desce jsem také vycítil vliv KZOHH, kteří v té době získávali na renomé více a více. V té době uběhl rok od vydání úspěšné nahrávky Rye. Fleas. Chrismon“. Morová nákaza se šířila světem a tak se dalo čekat, že jí vsákne do svého zvuku také Ulvegr.

Jakoby kapela díky „Titahion: Kaos Manifest vyhladověla po pořádné vichřici, nebo si to chtěla vyžehlit u nespokojených posluchačů, o rok později se z lůna ukrajinského kultu zrodilo další album. Jak sám název napovídá, v případě „Vargkult“ je ve srovnání s předchozí deskou vše úplně naopak. Skladby, to je prostě black metal. Black metal osekaný na absolutní dřeň. Žádný ambient, žádné ubírání na plynu. Jen co největší a nejagresivnější nářez, který posluchače solidně prožene. Vargkult“ je také velice krátké. Jeho stopáž čítá pouze 28 minut. Prostě uši rozjebat v co nejvyšší rychlosti a konec šmytec. Zvuk si drží syrovou barvu předchozích alb, jen riffy jsou ještě primitivnější, vokály agresivnější a mírně povytažené nad instrumenty, bicí odvádějí jednoduchou, ale efektivní dřevorubeckou práci. Přesto nahrávce k dokonalosti něco chybí.  Co jsem zmínil, je totiž na úkor jiných bodů. „Vargkult“ působí jako rychlovka bez výraznějších momentů a s velmi rychlým koncem. Jednotlivé kompozice se téměř nedají odlišit od sebe samých. Výraznější momenty jeden aby pohledal. Proto pro mě nemá význam vypichovat jednotlivé položky playlistu. Ale ta energie, ta destrukční podstata, prostě to baví. Pro kapelu typickou melodiku The Call of Glacial Emptiness“ a Arctogaia“ ale nečekejte. „Vargkult“ spíše nabídne svoje jednoduché a často monotonní kytarové „melodie“ a útočně rychlá tempa.

„Vargkult“ je prostě nestálá výbušnina v pravém slova smyslu. Exploduje vám v uších a vymlátí veškeré myšlenky z hlavy. Ale v ní vám skutečně nic moc nezůstane. Je to odpověď na výpravnější počin „Titahion: Kaos Manifest, jemuž takto nastavuje zrcadlo. Album je mnohem kratší a jde přímo k věci. Zapomeňte ale na zajímavější motivy, technické exhibice a nějakou závratnou hloubku. „Vargkult má jediný cíl, vraždit. I když se skladby slévají v jeden celek, poslech mi přináší radost z tvrdosti, agrese a přímočarosti. Klišovitá black metalová slova, která zde nabývají na skutečném bytí. Z písní jdou cítit potřebné zvířecí emoce, které by měl BM obsahovat. Album má litry a litry energie a potěší především milovníky zuřivosti a bestiality, kteří zrovna nechtějí při poslechu příliš přemýšlet.

1. Rune Ice Frozen Hatred

2. The End is Near

3. Cold Graves Breathing Beast