Browsing: Obscurní zahrádka

War For War za sebou mají vydání kontroverzně přijaté desky „Illud temous“ (recenze zde) a úspěšné koncertování. Rovněž vyšla nová fošna Trollech – „každý strom má svůj stín“ (recenze zde). Je načase podívat se pod povrch do důlních šachet, do království tisíce žil, a rozebrat, jak došlo k této důlní činnosti, co ji provázelo a co čekat příště, plus navštívit říši, kde každý strom má svůj stín.  Zdravím tě, Lorde Morbivode! Album vydané pod hlavičkou War For War sklidilo velice různorodé reakce. Co říkáš na přijetí desky a čekal si takové reakce? Jak jsi celkově spokojený s šířením desky a…

Tak a máme po Slavících. Kromě pár vzrušených debat na sítích jsme se jinak z téhle kašpařiny o české hudbě nic nedozvěděli, a o české metalové hudbě už vůbec, takže můžeme čtenářům Obscura prozradit jen jedno. V hledání nejlepšího českého metalového alba tohoto roku nepromluvily ani oděvní součásti typu svrchník, ani názvy knih Franze Kafky, ani citrusové plody. Přeci jen, naše redakce raději poslouchá hudbu, takže i letos zůstaneme hlavně u ní. Pro ty, kdo si myslí, že česká metalová scéna vypadá zhruba jako v osmdesátých letech a vůbec nic se v ní nepohnulo je asi zbytečné dokazovat opak. Pro ty, kdo nezlomili nad…

Hlavní projekty Lorda Morbivoda v posledních letech provázel neduh docházejícího dechu. Alba Trollech a Stíny Plamenů – „Vnitřní tma” a „Propadlé vody” mě absolutně vůbec nebavila a přišla mi spíše jako motání se na sebou vytvořených, známých územích, kde však tento skladatel se svými kumpány zabloudil. Jediné, co si drželo svoji míru šílenosti a mimořádnosti, byla Umbrtka a nadprůměrné kvality měl i funeral doomový projekt Quercus, o němž se však tolik nemluvilo.   Zatímco v Plzni vévodili Mallephyr a Panychida, tak Stíny přišly s albem „Šum v pološerech”, které na mě působilo jako takový návrat ke kořenům a s konečně…

Přichystali jsme si pro vás rozhovor s velmi ambiciózní českou kapelou Exit Empire, která se letos objevila na naší hudební scéně. Na otázky nám odpovídali všichni tři členové kapely – Rafael (zpěv), Timmy (kytara) a Přema (bicí): Exit​ ​ Empire​ ​ je​ ​ jméno,​ ​ které​ ​ se​ ​ na​ ​ české​ ​ scéně​ ​ objevilo​ ​ teprve​ ​ letos.​ ​ Jak​ ​ byste​ ​ se představili​ ​ našim​ ​ čtenářům,​ ​ kteří​ ​ o​ ​ vás​ ​ ještě​ ​ neslyšeli?​ ​ Jaký​ ​ styl​ ​ hudby​ ​ hrajete? Rafael (zpěv): Ahoj!​ ​ Na​ ​ tohle​ ​ většinou​ ​ odpovídáme,​…

Rockeři a metalisté se někdy berou příliš vážně. Vezměte si třeba Gene Simmonse, který fištrónsky věští smrt rapu v době, kdy rap naprosto dominuje veškeré populární kultuře, a kdy se rap dokázal revitalizovat impulzy právě z rockové muziky (trap, punková verze hiphopu, poslední dobou čerpá ze screamo a metalu). Úplně do očí bijící příklad jsou některé black metalové počiny, které hraničí se sebeparodií (proto taky obliba black-metalových parodií…). Metal má prostě skony k melodramatu (slyšeli jste někdy o symfonickém hiphopu …?) a tím – jako to bývá i u lidí – i k jisté sebestřednosti. Pak je tu grindcore. Drzý…

Degoryen patří mezi ty kapely, které přivál prach času z hlubin zapomenutého undergroundu. Tím myslím hudební tělesa, která se na scéně pohybují delší dobu, ale štěstěna jim nepřála, a tak nemají arsenál alb, jaký by mít měla a nejsou vystavována zájmu, jež by zasluhovaly. Takto bych vám mohl představit Degoryen. Kapela vznikla v roce 2008, avšak letos přišla se svým debutem zvaným „Samorost“. Smečka z Moravského krasu si získala renomé především na moravských bojištích, kde rozsévala hrůzu a chaos ve velkém  množství koncertů. Pro fanoušky znající tvorbu Degoryen díky mnoha navštíveným koncertům, je poslech studiové produkce zvláštním pocitem, alespoň já…

Tak lidi, dnes to bude něco z domácí scény. Album Vězení bizarních bohů jihočeské kapely Mater Monstifera, které letos vydal Pařát Magazine, je už jejich třetí řadová deska. Pokud jste o nich neslyšeli, tak byste měli zpozornět, protože kvalita tohoto počinu se nedá přehlédnout. Nejdřív krátce k hudebnímu stylu Mater Monstifery. Řekl bych, že stylově jsou zakotvení v melodickém death-metalu, ale je tu i výrazný vliv goth element. Hudba na tomto albu by se místy dala přirovnat k Dark Tranquillity v jejich více melancholických polohách. Kapela si tyto styly umí přeměnit k obrazu svému, takže na některých skladbách vyniká harmonizované…

Když jsem mířila do Modrý Vopice na koncert Vanguard a Embrace the Darkness, rozhodně jsem se těšila jen v rámci možností. Hladová a přetažená jsem uvažovala o tom, že zůstanu asi jen chvíli, pozdravím kluky a zase zmizím. Ostatně, vím, jakou muziku dělají, znám jejich nahrávky a koncert tentokrát vezmu jako přátelskou podporu, protože jsem unavená a chce se mi spát. Potom jsem ale prošla dveřmi a bylo to jako vklouznout z reality, zahrnující našlapaný autobus, nepříjemné lidi, únavu a vztek, do oázy, kde se podává mix barevných drinků s paraplíčky a ocukrovaným okrajem sklenice. Hned po vstupu mi došlo, že Moraváci pouze…

Postcards from Arkham jsou takovým zjevením na české scéně. Post-rock zabývající se hororovým světem mistra Lovecrafta? Nevím o tom, že by v Česku taková kombinace existovala, a dokonce jsem ji nikdy nezaznamenal ani na zahraničním poli. Hudebně to s kapelou bylo vlastně stejné a s novým albem „Manta” to platí dvojnásob. Už s debutovým albem „Oceanize” dal Frodys, otec tohoto projektu, jasně najevo, že chce něco na naší scéně dokázat. Něco, co vybočí z řady. Druhá deska „ÆØN5” dostala k Postcardům i mě. Miluji post-rock, jenž s oblibou protkává nitky jak snovými atmosférami, tak explozemi energií. Využité vyprávění téměř bez…

Hluboko v temných pustých lesích severu, kde se stírají hranice přítomnosti a minulosti a ožívají mýtické postavy staré slovanské mytologie, zazněl zvuk píšťal, harf a mandolín, který byl předehrou k novému albu od ruské folk metalové kapely Pereplut. Tato kapela se zrodila v dávných dobách, kdy letopočet nesl číslici 2011. Během svého pětiletého působení kapela vydala jedno EP a album „V Starodavnie Goda“ je tedy jejich prvním plnohodnotným počinem. Jako každé správné vyprávění má deska svůj prolog „Vnimaya Dyihaniyu Starogo Lesa“ a epilog „Po Mham Kraduschiysya Nezrimo“, které jsou čistě instrumentální a působí poeticky a mírně. Hrány jsou na tradiční folkové nástroje – harfu,…