Slovenská metalová scéna nabízí velké množství kvalitní muziky a v posledních měsících není o nová alba od našich východních sousedů nouze. Do boje o zájem posluchačů se vydala s deskou „Blacksun Flowers“ i kapela Dogma Inc.

Dogma Inc. se pohybuje na scéně od roku 2001, v roce 2003 vydala debut „Authority“ a v roce 2009 „Before and After“. Letos v dubnu přišla s deskou „Blacksun Flowers“ po jejíž prvním přehrání jsem dlouho přemýšlel, co jsem to vlastně slyšel. Zařadit totiž Dogmu Inc. do nějaké škatulky nemá smysl. V jejich hudbě najdete groove, thrash, HC, progresivnější postupy, melodie, až je skoro k nevíře, že se tohle všechno povedlo skloubit v celek, který dává smysl. Někdo však může oponovat argumentem míchání jablek s hruškami, ale to už záleží na samotném posluchači, jak se s tímto faktem popere. Kapela se s tímto albem prala čtyři roky s cílem nabídnout co největší kus originality rozdělené do deseti stop, a tady musím dát chlapům ze Šaľy za pravdu. Nejednou jsem se přistihl nad myšlenkou, jakou bandu mi jejich tvorba připomíná. Bez výsledku, i když někde v hlavě mi chodila jména jako KoRn, Rage Against The Machine… Hledat podobnosti jsem však přestal při písni „Devil Speed“, kdy obstarává úvodní hlas bluesová kytaristka a zpěvačka, Ivka Pjatnicová. Po jejím partu se strhne masakr hodný názvu písně. Zkuste se zaposlouchat do nelidského tempa bicích. Po ďábelské jízdě Dogma Inc. nepolevuje, protože „Oxidizer“ nabízí snad to nejlepší, co lze na albu najít! Hutná, špinavá muzika, při které jde vše stranou. Kytary spolehlivě řežou a nezávidím zpěvákovi „Gumimu“ práci navíc v podobě vokálu. Při těch rytmických změnách, techničtějších pasážích či nespoutané riffové jízdě by byl zpěv asi to poslední, na co bych měl pomyšlení. Ze začátku mi jeho barva hlasu neseděla, postupem času však do výše zmíněné mozaiky zapadal. Třešničkou na dortu je poslední skladba „Dead Man Walking“, kde si zahostoval další muzikant z bluesového prostředí, kytarista Andrej Guzman.

„Blacksun Flowers“ je výpravou do světa, ve kterém jsou slova jako standard a řád vyloučené. Dogma Inc. chtěla udělat desku, která měla být upřímnou výpovědí čtyř chlápků zapálených pro muziku. Vydavatelství Slovak Metal Army v rámci podpory domácí scény neudělalo vůbec špatný krok!

Dogma Inc. - Blacksun Flowers

0.00
8.1