Nyní se povzneste nad všechny normy, formy a pravidla. Vezměte hudbu, v tomto případě metal, pokrájejte ho na drobné kousíčky, ochuťte kořením (minimálně) devíti dalších žánrů, přidejte avokádo, vše dejte do velkého hrnce s vroucí vodou a vařte na 666 stupňů po dobu 66 minut. Podávejte horké a ozdobené chilli papričkou. Přichází „metal for food“ a hlavními šéfkuchaři jsou Ellenséges Gombóc z Ji-had-hlavy! A na denním menu mají specialitu v podobě alba „Six Six Six Unwillingly Given Figs“.

Chvíli jsem přemýšlela, jak styl této kapely pojmenovat… nakonec jsem usoudila, že nechám kapelu promluvit samu za sebe, a to přes popis stylu, který mají na svém facebooku: „Tahle kapela hraje regressive banana metal, speisekammer black metal, handicapped shred, brewthall dadcore a mnoho dalšího.“
Je zde tolik vlivů a hudebních nástrojů, že souhrnně jejich hudba pojmenovat rozhodně nejde. Osobně bych to zadefinovala jako „kitchen comedy metal“ aneb pejsek a kočička vařili dort, ovšem s tím rozdílem, že z tohohle dortu nevzejde nic, z čeho by vás rozbolelo břicho, ale naopak velmi zajímavé album, které pobaví a které se i velmi dobře poslouchá.
Zvuk elektrických kytar okořenila kapela například přidáním trumpet, klavíru nebo harmoniky. Za samotný základ hudby by se dal považovat metal, který se mění do mnoha svých forem a je kombinovaný se všemi variantami coru, v poslední skladbě můžete zaslechnout dokonce i rap. V tvoření hudby měla kapela rozhodně hodně odvahy a nebála se experimentovat jak se stavbou skladby, tak s nástroji nebo zpěvem. Díky tomu je každá skladba originální a nikdy nemůžete odhadnout, co vás čeká v další minutě.

Psaní recenzí a poslech hudby je věc, která mě neskutečně baví, ale málokdy se stane, že bych se během poslechu alba, pročítání textů a hledání informací svíjela v záchvatech smíchu – myšleno jen v tom nejlepším slova smyslu.
Stačí se podívat už jen na tracklist alba. První skladbou je „Kitchen Massacre“ („Masakr v kuchyni“), po kterém následuje „Pickle Mafia“ („Okurková mafie“) nebo například „John Broccoli“.
Když už jsem chtěla přemýšlet, jestli u skládání této věci plné brokolice a nespokojených knedlíků celá kapela hulila oregano, s dalšími záchvaty smíchu jsem si několikrát přečetla jejich texty. Pod tou spoustou zeleniny jsem našla mnoho jinotajů a parodii na dnešní dobu, která s sebou nese mnoho problému, jako je například manipulace médií a mnohé další. Texty skladeb jsou psané převážně v angličtině, výjimkou ale nejsou krátké pasáže ve všemožných jazycích od němčiny po – tuším – japonštinu. Opravdu velmi mě pobavily i pasáže v češtině, např.: „A další dotaz má posluchač Ruda…“ „Aaa… ehm.. zahrajete taky nějaký bžez?“ (v úvodu skladby „Mayo“) .. „Víte, myslím že ne.“ (Po dohrání skladby, která začíná slokou o majonéze.)
Veškerý můj obdiv má kapela také za to, že album má 12 skladeb, které se jim povedlo udržet všechny ve stejném duchu a na stejné příčce zábavnosti.
Kapele Ellenséges Gombóc a jejím šéfkuchařům bych tedy na závěr ráda udělila Michelinskou hvězdu, protože album „Six Six Six Unwillingly Given Figs“ je naprosto geniální věcí, která mě opravdu, ale opravdu hodně pobavila. Pohlreichovou samolepkou bych pak ráda označila zejména skladby „Cabin Restaurant“ a „Avocado Clan“. Všem, kteří prahnou po něčem novém a zábavném, toto album doporučuji k poslechu i s důkladným pročtením textů, jejich obsah totiž nejde shrnout – člověk je musí slyšet a vychutnat si je do posledního písmenka, pak teprve mají ten správný říz.

1. Köksmassakre – Kitchen Massacre
  2. „Okurková Mafie – Pickle Mafia“
  3. „John Broccoli“