Veľkokrtišská power/thrash metalová kapela Midnight Scream vydala na konci října své již sedmé album nazvané „Dark Blood“, na němž se ukrývá osm songů. A co ukrývá těch osm songů? Jdeme na to.

Midnight Scream se na hudebním poli pohybují od roku 2000, kdy kapelu založil kytarista Pali Ďuriš spolu s baskytaristou Mirem Lászlem, který už v kapele nepůsobí. Během těch osmnácti let si kapela zahrála po boku takových jmen jako jsou Kreator, Rage nebo Accept, což je slušná společnost. A když si vezmete charakteristické prvky pro výše zmíněné kapely, dostane se vám odpověď na to, jaká je deska „Dark Blood“. Je thrashová, je melodická, je heavy a pomotala mi palici. Hned úvodní skladba „Dark Blood“ je toho důkazem. Melodická věc s tvrdším feelingem a sólem, které uchu lahodí. Uchu, aspoň mému, lahodí flákota „Born in Bitterness“, kde je hlas Jara Šajgalíka krásně zlověstný. A u zpěvu bych se trochu zastavil. Šajgalík zpívat umí, o tom žádná. Je mu rozumět, umí se svým hlasem krásně, ale něco mi v jeho projevu kazí dojem a abych se přiznal, nevím co. Možná je to dáno jeho výrazem v „Born in Bitterness“, jenž to u mě z celého alba i na plné čáře vyhrála. Možná je to fakt parádními kytarami, jenž si berou obrovskou porci pozornosti. Hodnocení ať si udělá každý sám, ale fakt jsem z toho zmatený. Mezitím přibývá v „Dark Blood“ kytarových melodií a kulišáren, aby v „Giant“ pronikly ven i nějaké ty klávesy. „Giant“ mi navíc v půlce své stopáže připomněla Iron Maiden, což není nikdy na škodu. Na desce má své místo i balada „Hanged God“, bez které bych se i obešel. Midnight Scream obohacují své desky jednou skladbou ve slovenštině a „Dark Blood“ není vyjímkou. Pali Duriš je velkým motorkářem a „Armorius“ je skladba, která by se mohla zalíbit i dalším milovníkům dvou rychlých kol. Závěrečný vál „Palindrome“ je dokonalý zavírák, když Midnight Scream u mne zamíchali všechny své metalové ingredience.

Midnight Scream si desku udělali ve svém vlastním studiu a moc dobře věděli, čeho chtěli dosáhnout. Čistý, tvrdý zvuk a nadvláda kytar prostě funguje a díky vydavatelství Slovak Metal Army se z této nahrávky můžete potěšit i vy.

Midnight Scream - Dark Blood

0.00
7.9