Sázka na příjemnost. Red Eleven představují hodně chytlavý rock s výraznou složkou absolutní vymazlenosti. Vždycky jsem u nich měla pocit, že svou hudbu dělají jen tak mimochodem, pro zábavu. To se nezměnilo ani s posledním albem, které vyšlo u Inverse Records v březnu tohoto roku. EP „Fueled by Fire“ si na nic nehraje.

Rockeři z finské Jyväskylä jsou dost tvůrčí, od roku 2009, kdy byli založeni, prakticky každý rok vyplní alespoň singlem, ale nešetří ani dlouhohrajícími nahrávkami. Poslední dlouhohrající album „Collect Your Scars“ z roku 2016 bylo hodně nadstandardní a kritika nešetřila chválou. I já jsem si na albu ujela a vytvořila si na něj závislost z velice prostého důvodu. Red Eleven mě nikam netlačili a nikde mě nechtěli mít.

Je to prostě rock. Nic víc. Nepotřebuje můj intelektuální potenciál, nezaměstná mě víc, než je nutné, nevalí přes mou hlavu vlny deprese, je předvídatelný. Úplně se při poslechu vidíte s kelímkem piva na zelené louce, zalité sluncem uprostřed festivalu, nebo v baru, kde řidiči upíjejí z ohmataných sklenic a zírají do prázdna. Hudba s nadhledem opakující zavedená rocková klišé, ale výborně zpracovaná a podaná.

Technická stránka věci není u Red Eleven nepodstatná. Kdyby tenhle klasický rock zahrál někdo s menším umem, hudba by zněla trapně a zoufale amatérsky. Takhle si ji ale může užít bez problémů i hudební šťoural. Obzvlášť bicí Samuliho Saariho mi způsobují krátkodobé záchvaty okouzlení, obě kytary jsou fantastické, veškeré hudební pozadí funguje dokonale, ale hlavně je tu fenomenální frontman Tony Kaikkonen.

Red Eleven

Tenhle chlapík, kterého už mám nějakou dobu v hledáčku si vybral na finských božstvech asi všechno. Je to vysoký hezoun s modrýma očima, šikovný a nadaný tatér, a hlavně jeho hlas má takřka neomezené možnosti. Kaikkonen má famózní clean vokál s tím, že v klidu zvládne i všechny harsh polohy. Ať už zpívá s Bone 5 nebo melodickými Code for Silence, zní parádně, ale jeho hodně melodický, sametový hlas vyzní určitě nejvíc právě v rocku, kde je přirozeně ukotvený. Poslouchat Kaikkonena je pohádka, vidět ho u zpěvu je, obzvlášť pro ženskou část publika bonus k tomu, co vytváří.

Co říct o novém EP závěrem? Je to na pohodu. A stojí za poslech.

Images: ©Red Eleven, Inverse Records

0.00