Showing 5 of 6

 

Radek Chlupredaktor

Rok 2020 ani nemá cenu komentovat. Radost z koncertů se vypařila jako mlha pod ranním sluncem, ale dostali jsme nadílku mnoha a mnoha studiových děl napříč různými žánry. Tak tady jsou ty moje. 

Loathe – I Let It in and It Took Everything

Kapelu a její hit „Two-Way Mirror“ uznal i Chino Moreno z Deftones. Myslím si, že to k popsání kvalit kapely z Liverpoolu a její poslední desky bohatě stačí. Rovněž je to podle Spotify moje nejposlouchanější věc za rok 2020. Což jasně napovídá, která deska je ta má nej. 

 

 

Déluge – Ægo Templo:

Pro mě jasně album roku číslo dva a nejvýraznější deska v rámci post-black metalu, jaká v posledních letech vyšla. Možná to zní přehnaně, ale „Ægo Templo“ má obrovskou sílu. Ani nevím, z čeho tato síla pochází. Každé hrábnutí do strun má hloubku srovnatelnou s filozofickými otázkami o cestě z temnoty do světla. 

 

 

pg.lost – Oscillate

Švédští instrumentalisté, kteří jsou postaveni okolo Kristiana Karlssona (Cult of Luna), nahráli své zatím nejpomalejší a nejzadumanější album. Nikdy v historii z pg.lost nedýchal studený sever a k tomu patřící melancholie tak jako na „Oscillate“. Znamená to sice úbytek energie, nejen z ní je však hudba živa. Zvláště ne post-rock. 

 

 

Caspian – On Circles

Caspian, stejně tak jako pg.lost, patří mezi nejvýraznější bandy v post-rockové scéně. Pro obě jména to platí už pěkných pár let. I Caspian vydali výbornou desku. Jejich album je však ve srovnání s „Oscilate“ vřelejší. Má totiž naopak spíše hravý instrumentální charakter a náladu věčně pozitivního snílka. Stejně jako „Oscillate“ nabízí i tahle deska posluchači nádherné hudební momenty a ani chvíli nenudí. Navíc jde opět o originální počin, což je v hudbě vlastnost nad zlato.

 

Touché Amoré – Lament

Touché Amoré jsou stále experimentálnější. Jejich hudba se na „Lament“ opět vzdaluje klasickému post-hardcoru, popřípadě melodického hardcoru, chcete-li. Kytary jsou stále nadýchanější post-rockem. Čistý zpěv už není jen doplněk bokem. „Lament“ je emočně silně nabitá deska. Radost ze života, k němuž patří i ztráta a bolest. Asi takové nálady má. 

 

 

Svalbard – When i Die, Will I Get Better?

Bristolská post-hardcorová úderka Svalbard opět otevírá témata, o nichž je třeba otevřeně mluvit. Tentokrát vokalistka a kytaristka Serena Cherry křičí do světa o pochopení stavů, jakými si prošla ona sama. Svalbard mají podobný vývoj jako Touché Amoré. Album „When i Die, Will I Get Better?“ řadí skupinu téměř až k shoegaze bandům. 

 

 

Fall of Messiah – Senicarne

Zralé víno z Francie, které má lahodnou chuť. Elegantní a rychle leze do hlavy. 

 

 

 

I Hear Sirens – Stella Mori

Post-rocková muzika, krásná jako hvězdy na nočním nebi. Obdivování vesmírných dálek s I Hear Sirens mi přináší klid i dojemné emoce. Z nenápadné kapely, od které bych to nečekal, vypadla jedna z mých nejoblíbenějších žánrových desek. 

 

 

Doodseskader – MMXX: Year Zero

Lidé okolo Church of Ra a Amenry nikdy nezklamou. Tentokrát servíruje svůj debut dvojice Doodseskader. Tim De Gieter (Amenra, Every Stranger Looks Like You) a Bert Minnaert (Onmens, Kapitan Korsakov) tvoří zvuk, který bolí. Grunge, sludge, rapové vlivy. K tomu aktérům stačí basa, vokály a bicí. K vytvoření sonického teroru někdy stačí tak málo… 

 

 

Palm Reader – Sleepless

Britové Palm Reader s každou další deskou postupně vyzrávali a album „Sleepless“  dokazuje, že už jsou definitivně dospělou kapelou, na kterou je radost se podívat, respektive ji poslouchat. Velmi šikovně zde kloubí post-hardcore s alternativním rockem. Klid i chaotické běsnění. Určeno zejména fanouškům Deftones, Dillinger Escape Plan a alternativně laděného melodického hardcoru. 

 

 

Česká alba: 

Elbe – Eschatology

Nejen deska roku, ale i výjimečná deska na české scéně obecně. Potenciál v zahraničí nemá cenu ani zmiňovat. Je těžké se pod syrovou slupku této hory prokopat. Ale pokud se vám to podaří, budete uvnitř ní bydlet i přes tu zimu. 

 

 

The Corona Lantern – Certa Omnibus Hora

Což se dá říci i o „Certa Omnibus Hora“. Nehostinná, syrová a hutně tíživá místnost, v níž žádné květiny nekvetou. Přes jejíž okna paprsky slunce ani svit měsíce neproniknou. Maximálně najdete pár zvadlých, mrtvých kvítků a pavučiny. Ale když si na prohlídku posvítíte svící, možná se vám v přítomnosti smrti „The Corona Lantern“ zalíbí.

 

 

Showing 5 of 6

O autorovi

Prakticky neexistuje nic, co bych o sobě nevěděl, ale zároveň nic, co bych chtěl, aby věděli ostatní. Podstata tajemna :-)

Odběr
Upozornit na
guest

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

2 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Všechny vaše komentáře
-nym
-nym
7.1.2021 15:37

Miklaras: Důvod proč „Panther“ je slabota nesouvisí s tím, že tam je rap, ten koneckonců Pain of Salavtion používali v minulosti už mnohokrát, ale v tom, že kompozičně obsahuje ta deska až moc hluchých míst a v porovnání s vrstevnatým předchůdcem je ta deska taková napůl mdlá. Je tam pár fajn songů, ale na glorifikaci to fakt není a zklamání některých fanoušků je imho oprávněné. Ale chválim The Ocean a UIver. Martin Knap: Cením zahrnutí Oranssi a Ulcerate do žebříčku, za mě taky jedny z desek roku. Naopak třeba ti Anaal Nathrakh, nebo Cult of Fire mě tak vysoko překvapují,… Číst vice »

miklaras
Editor
8.1.2021 10:56
Reply to  -nym

Děkuji za názor.

2
0
Moc by nás zajímalo co si o tomto článku myslíte, napište komentář!x
()
x