Po albu „Shadowmaker“ se zdálo, že Apocalyptica balí fidlátka. Přelomová finská kapela, která se stala doslova a do písmene cultem, začala trochu uvadat. U kritiky nový koncept, nastíněný albem „Shadowmaker“, neuspěl a Franky Perez v roli stálého vokalisty nesedl fanouškům, kteří začali až podezřele často vzpomínat na apokalypticky vrcholná alba typu „Cult“ (2000) a „Inquisition Symphony“ (1998). Finský violoncellový poklad už zvolna přestával patřit k významným headlinerům festivalů, které obrážel s dobře známým, ověřeným a tisíckrát ohraným repertoárem.
Abych pravdu řekla, po posledních experimentech ikonické čtveřice už jsem své oblíbené interprety přeřadila do myšlenkového archivu s označením „dříve skvělé“ a nečekala, že by Finové zabrali a vytvořili něco zajímavého.
Kupodivu se možná zázraky ději i v blond hlavě Eiccy Toppinena, a tak tu máme nečekaně kvalitní restart.
Singl „Ashes of the Modern World“ by měl nalákat na připravované album „Cell-0“. Video jsem si pouštěla s velkou ostražitostí a strachem, ale mohu posluchače ujistit, zní to jako Apocalyptica ve svých nejlepších letech. Že by pánové přeci jen vstali z prachu? Rozhodně se to tak jeví. A video, které natočil výborný hudebník Ville Juurikkala, také nevypadá zle. Takže doufejme v zázraky a v to, že se stará, dobrá, a hlavně instrumentální Apocalyptica vrací. A že na albu nepřevede nějaký děsivý pop.
Souhlas, postupem času hodně vyměkli. Docela zaujala Tina Guo se svým albem Cello Metal (a nejen sexy křivkami). Rád bych je viděl na jednom pódiu. Ta asijská dračice by je snad mohla trochu nakopnout. Apocalypticu temnější, instrumentálnější, experimentálnější!