Town Tundra je kapela, která byla založena v roce 2009 za mrazivým polárním kruhem v ledových ruských končinách města Murmansk. Polární noci jsou zde dlouhé, a tak za dobu své existence kapela vytvořila dvě EP a dvě dlouhohrající alba. Na jejich nejnovější album „Misanthropy Never Fails“, které přišlo na svět minulý rok v říjnu pod Wormholedeath, jsem se podívala podrobněji.

Album je zejména pro milovníky melodic death metalu, kterého vám tato pětičlenná kapela naservíruje celých deset skladeb. Tohoto žánru se obstojně chytili a v jeho modernější formě se linek drží od začátku do konce. Nechybí tedy kytarové riffy, growling, ale jak u modernějších forem bývá, nechybí ani čisté vokály. Hlas zpěváka mi sedl jak v growlingové, tak v čisté verzi a poslouchal se mi opravdu dobře. Jejich hudba není přehnaně složitá a sází spíše na jednoduchost a údernost.
Co se týče témat, kterými se deska zaobírá, nejde o nic vybočujícího – jak název alba napovídá, jde tu zejména o misantropii, válku i politiku.
Album je precizně zpracováno a kluci rozhodně vědí, co dělají. Zvuk alba je velmi dobrý a album je profesionálně nahráno.

Celkově albu nemám co vytknout, poslouchalo se dobře po celou dobu. Hudba je to dobrá. Na druhou stranu mi ale deska ani nepřinesla nic, z čeho bych se lidově řečeno „posadila na zadek“. Kromě vcelku chytlavých melodií nemám ani nic, co bych mohla vyzdvihnout a zdůraznit, nic speciálního, co by kapelu nasměrovalo do mého pomyslného seznamu „chci slyšet znovu“. Přestože jde o kvalitní kus hudby, z mého osobního hlediska bych „Misanthropy Never Fails“ zařadila do průměrnější sekce.

01. Anti-Psalm .21
02. Senseless and Merciless
03. Wit From Woe