Ad Hominem – jedna z nejkontroverznějších kapel na BM scéně, a zároveň jedna z mých vůbec nejvíce oblíbených jednotek na black metalovém poli, která kope do tématického vosího hnízda s každou svou nahrávkou. Kapela si mě získala především deskou „Dictator: A Monument of Glory“. Monumentem, který byl vystavěn na základech majestátní atmosféry, zničujícího zvuku a zvířecí bestiality. Předchozí nahrávka „Antitheist“ to měla těžší. Ubylo znaků z dob minulých. Zvuk neměl takovou destruktivní razanci, ale mě se zamlouval industriální nádech a celkově misantropické vyzařování skladeb, plus lyrická část, která se věnovala aktuálním tématům ve světě, a to dost odvážným a provokativním způsobem (jeden z aspektů, jejž mám na Ad Hominem rád). Z alba nevyzařovalo to, co jsem zmínil u „Dictator: A Monument of Glory“, ale ta odtažitost a chlad písní dělaly své. Ad Hominem jsou prostě kapelou, která těžko překonává své starší počiny, zvláště veleúspěšná díla „Climax of Hatred“ a „A New Race for a New World“.

Očekávaná novinka „Napalm for All“ sice starší tvorbu nepřekonává, ale také to nemá zapotřebí. Je to album časem a zkušenostmi ošlehané kapely, která se zvukem vrací někde mezi „A New Race for a New World“ a „Climax of Hatred“, přitom si bere rozmanitost a majestát alba „Dictator: A Monument of Glory“ , které mi připomíná, a to se mi na počinu líbí nejvíce.

Už při prvním velice ničivém výstřelu „AMSB“ mi bylo jasné, že tohle bude opět přesně a promyšleně mířený hudební útok s vyhlazovacími účinky, přesně jako tomu bylo dříve. Tohle jsou prostě klasičtí Ad Hominem se vším všudy, i s tím odpudivým (v dobrém) Kaiserovým vokálem. Důraz na agresivitu a nasranost, která nezná hranic. Silná a proměnlivá melodika a sborové skandování připomínající alba „Dictator“ a „Climax of Hatred“. Následná „I am Love“ je zase velice temnou záležitostí v převážně pomalejším tempu. Jde o skladbu, která by svou náladou dokonale zapadla na „Antitheist“. Kaiser v ní skutečně rozdává lásku plnými doušky. V tomto případě hraje hlavní roli nálada kompozice. „Consecrate the Abomination“ působí, jakoby byla nahrána v časech „A New Race for a New World“. V tomto případě jde o standardní rychlou spršku kulek, která platí za to méně výrazné na albu, ale svojí přímočarostí vám rozbije obličej.

To titulka „Napalm for All, která navazuje na „Consecrate the Abominationvás absolutně zničí. Bicí kulometná palba v úvodu spolu s nelítostnými riffy s vámi budou smýkat o zem, dokud nezůstane jen krvavý flek. Následně se píseň prožene přes rock´n rollovou jízdu, kterou nebudete čekat, a naváže „Goatfucker. Kompozice známá z posledních koncertů se věnuje obzvláště pichlavé tématice. Refrén zní skutečně pohrdavě. Píseň je velice chytlavá, řekl bych až hitová. „Napalm for All“ vás nenechá vydechnout ani na sekundu, ve stejném algoritmu pokračuje i nadále. Nasrané pasáže střídají ty až misantropické a ponuré. Občas také ucítíte nepatrný dotyk chladného industrialu („You Are My Slut“). Jen škoda, že s tímto odvětvím Kaiser neexperimentuje více.

„Napalm for All“ není nejlepším albem, jaké Ad Hominem nahráli, ale bere si z každého období prvky, jež využívá k obrazu svému, tedy k podobě Ad Hominem v roce 2018. Skvělé hudební postupy bude z repráků vystřelovat ověnčené produkcí na pomezí „Climax of Hatred“ a „A New Race for a New World“, přičemž vás bude deska i přes svou brutální povahu, která nechá posluchače málo kdy vydechnout, bavit až do samotného konce díky pestrosti alb „Dictator: A Monument of Glory“ a „Antitheist“ (industriální vlivy, sborové výkřiky, majestátní nádech, proměnlivá tempa a výrazná melodika). Ad Hominem přináší provokující black metal (jak se sluší a patří), který má svůj jasně definovatelný otisk. „Napalm for All“ je sbírka „Ad Hominovských“ postupů z dob minulých, a to těch vůbec nejvybranějších. Tohle album muselo splnit přání veškerým fanouškům této francouzské kapely.

1. AMSB

2. I Am Love

3. Consecrate the Abomination