Recenze: Lacuna Coil – The 119 Show Live in London

1

Italská kapela Lacuna Coil patří k nejúspěšnějším italským hudebním vývozním artiklům a na domácí půdě v podstatě nemá konkurenci. Zpěvačka Cristina Scabbia navíc působí jako porotce v televizní talentové reality show a patří k influencerkám se značným dosahem na sociálních sítích. Když se pak úspěšná kapela rozhodně oslavit dvacáté výročí existence bilančním koncertem, mnou si manažeři ruce. V tomto případě jde o management labelu Century Media, který si Lacunu Coil pochopitelně hýčká, a ke koncertu, který se konal 19. ledna 2018, přichystal koncertní záznam „The 119 Show – Live in London“ se vší parádou, tedy s BluRay kvalitou, rozsáhlým doprovodným obsahem včetně knihy a nezbytnou marketingovou pompou.

Samotný koncert dopadl na výbornou snad ve všech ohledech – Lacuna Coil zvolila spíše komorní prostor O2 Forum Kentish Town, ačkoliv by jistě vyprodala mnohem větší sály. Sázka padla i na střídmý design pódia a kostýmů, který jen potvrzuje, že i gothic rock s půvabnou zpěvačkou v čele lze dělat bez přeplácaného vizuálního kýče. Velmi chválím i režii samotného záznamu, která si odpustila epileptické půlsekundové prostřihy, přeci jen nejde o klip, ale o koncertní záznam.

Playlist bilančního koncertu by měl sáhnout po písních z celé historie kapely, a tak samozřejmě nechybí „My Wings“ z debutu „In a Reverie,“ z druhé desky „Unleashed Memories“ zazní mimo jiné atmosférická „When a Dead Man Walks“, ve které exceluje zpěvák Andrea Ferro, z průlomové desky „Comalies“ nesmí chybět hitovky „Swamped“ a „Heaven’s a Lie“. Ze čtveřice singlů desky „Karmacode“ trochu překvapivě vypadla skladba „Within Me“, osvědčená stadiónová halekačka „My Truth“ pak tvoří jeden z očekávaných vrcholů večera. Druhým vrcholem měla být intimní balada „Falling“ z už zmíněného debutu, jejímuž provedení předchází i úprava pódia, zařazení vokálně náročné skladby v poslední čtvrtině dvouhodinového koncertu ale poznamenalo její provedení, na jinak suverénní Scabbii už je znát únava hlasivek a některé tóny už tak zní až křečovitě sevřeně. To je však jediná výtka, kterou můžu k záznamu mít, (víceméně) rovnoměrné zastoupení všech osmi studiových desek graduje přes, ehm, povinný Depeche Mode cover „Enjoy The Silence“ k závěrečné „Nothing Stands in Our Way.“

„The 119 Show“ je výborný živák s kvalitním zvukem, dobře zpracovaným vizuálem a všemi důležitými hity z bohaté kariéry Lacuny Coil. Při srovnání s deset starým DVD „Visual Karma“ kapela neztratila nic ze svého kouzla, i když v nedávné době prošla masivní personální obměnou.

8.8

9.0/10

7.0/10